باغدار گلستانی در پی خسارات سرما و یخبندان در اوایل آذر امسال و بی برنامگی مسئولان برای این بحران و حمایت از باغداران درختان 17 ساله باغ مرکبات خود را که در اوج باردهی بودند قطع کرد.

به گزارش کناره، در پی برف و سرمای زود هنگام امسال در اوایل آذرماه 95 که موجب خسارات به محصولات باغداران و حتی درختان انان گردید ، برخی از باغداران در بیان اعتراض خود شروع به قطع درختان مرکبات خود در شهرستان بندرگز نمودند.
باغداران از عدم تدبیر مناسب مسئولان  در مدیریت بحران های پیش رو از جمله برف و یخبنان امسال اظهار نارضایتی کردند و وقتی دیدند حرفشان خریداری ندارد و فقط وعده و وعید می شنوند درختان 17 ساله مرکبات خود را بریدند، درختانی که در این دوران اوج باردهی خود را نشان می دهند.

baq82562344 1

این درحالی ایست که در استان مازندران مسئولان دست به کار شدند و دلگرمی به باغداران با خرید محصولاتشان کیلویی 550 تومان انجام داده اند که همین کار هم در استان گلستان اتفاق نیفتاده است، اگر قرار است طرحی برای باغداران خسارت دیده اجرا شود ، برای همه باغداران باید باشد نه اینکه به استان خاص اختصاص داشته باشد.
در پی این اتفاق نه تنها باغداران بلکه چرخه مالی در منطقه دچار نقص و مشکل می شود  به طوری که کارگران هم به مشکل مالی خوردند، خیلی از خانواده های قشر پایین منطقه روزیشان را از کارگری و برداشت محصولات در باغها بدست می آوردند.
بندرگز به عنوان قطب مرکبات گلستان  42 درصد از باغات مرکبات استان گلستان را در خود جای داده است، این در حالی ایست که حدود 70% محصولات باغداران دریخبندان چند هفته گذشته نابود شد و بیشترین خسارات را دیدند ، حتی برخی از باغات کیوی منطقه هم که برداشت محصولشان را به ماه های آخر سال موکول کرده بودند دچار خسارت شدند.

 

baq82562344 1

baq82562344 1

baq82562344 1

baq82562344 1

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

 وقتی رئیس بیمه کشاورزی از ناتوانی در بازپرداخت خسارات باغداران گلستان می گوید!!

خسارات 375 میلیاردی برف ویخبندان در پایتخت مرکبات گلستان

باغات یخزده گلستان در انتظار تدبیر گرم مسئولان / پرتقال در قطب مرکبات گلستان کیلویی 120 تومان!!!

افزایش 10درصدی برداشت مرکبات از باغات گلستان/42 درصد باغهای گلستان در بندرگز قرار دارد

تصاویر / اولین جشنواره مرکبات بندرگز

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار