رئیس جهادکشاورزی بندرگز از برآورد 375 میلیاردی خسارات برف و یخبندان چند روز اخیر به باغات مرکبان این شهرستان در بررسیهای اولیه خبر داد...

به گزارش کناره ، علی عبدالهی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره با اشاره به خسارات وارده در چند روز اخیر اظهار داشت :در براوردهای اولیه کارشناسان جهاد کشاورزی از 2800 هکتار سطح باغات مرکبات شهرستان بندرگز در سرما و یخبندان چند روز گذشته ،  بالغ بر 1800 هکتار از مرکبات بارده دچار خسارت شدند که در مجموع 36000 تن می شود که با تخمین کیلویی 1000 تومان  ، مبلغی بالغ بر 360 میلیارد ریال خسارت به محصول باغات شهرستان وارد آمده است.

عبدالهی افزود : همچنین به 600 هکتار نهال های  یکساله نیز خسارت وارد شده که براورد آولیه حدود 15 میلیارد ریال می باشد  که در مجموع برآورد اولیه  خسارات سرما درشهرستان بندرگز در حدود 375 میلیارد ریال می توان تخمین زد.

رئیس جهاد کشاورزی بندرگز با اشاره به ادامه داشتن فعالیت کارشناسان  در جمع بندی آمارها گفت : در این راستا همکاران جهاد کشاورزی در حال بررسی امارها و تهیه لیستی از کشاورزان صدمه دیده هستند ،  بازدید میدانی همچنان ادامه دارد وخسارات جمع بندی خواهد شد و در اختیار مدیریت بحران فرمانداری قرار خواهد گرفت تا در استان بسته های حمایتی دولت وی در پایان گفت :  مدیریت بحران استانداری گلستان معمولا برنامه هایی را در راستای حمایت از خسارت دیدگان و یا تامین بخشی از خسارات باغداران و کشاورزان در نظر خواهد گرفت.

وی در پایان تصریح کرد : گزارش خسارات که در بالا آمده جمع بندی اولیه کارشناسان جها کشاورزی است  که متعلق به محصولات و نهالهای یکساله است ، قسمت اعظم خسارات ، صدمه ایست که درختان دیده اند و این خسارات تا 10 روز اینده نشان خواهد داد  که متعاقبا در پایگاه خبری کناره منتشر خواهد شد.

شهرستان بندرگز به دلیل داشتن سطح زیاد باغات مرکبات به نسبت وسعتش  به عنوان پایتخت مرکبات گلستان مشهور است.

 از 4700 هکتار سطح زیر کشت باغات شهرستان بندرگز 2800 هکتار آن مرکبات می باشند ، از این مقدار باغات شاید20% باغداران محصول خود را برداشت کرده و فروخته اند  و بقیه باغداران دچار صدمه شدند، و محصولی که نتیجه زحمت و هزینه  یکساله آنها بود از بین رفت، حال در انتظار اقدامات مسئولان ستاد بحران استان گلستان هستیم که اینبار چه برنامه ای برای باغداران خسارت دیدگان استان در نظر گرفته اند.

 

مطالب مرتبط:

گزارش تصویری/ آبگرفتگی و خسارات توفان شب گذشته در بندرگز+تصاویر

تصاویر خسارت سیل به مزارع روستاهای هزار جریب

بازار داغ هلو در پایتخت مرکبات گلستان+ تصاویر

افزایش 10درصدی برداشت مرکبات از باغات گلستان/42 درصد باغهای گلستان در بندرگز قرار دارد

تصاویر / اولین جشنواره مرکبات بندرگز

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار