فرماندار بندرگز گفت : استفاده از تمامي ظرفيت هاي موجود در جامعه در مقابله با پديده قاچاق کالا ضروري است.

به گزارش کناره ،  "حسین احمدی" در اولین نشست كميسيون برنامه ريزي ، هماهنگي و نظارت بر مبارزه با قاچاق كالا و ارز شهرستان بندرگز در سال 99 افزود : مقابله با قاچاق كالا و ارز بايد به فرهنگ عامه مردم و مسوولان تبديل شود.

وی بیان داشت : بي توجهي به مبارزه با قاچاق كالا ، ضربه اقتصادي زيادي به كشور وارد مي كند و حمايت از توليدكنندگان داخلي و اشتغال را با مشكل جدي مواجه مي كند.

 این مقام مسوول اضافه کرد : قاچاق ، پديده شوم و مخربي است كه صدمات فراواني بر پيكر اقتصاد ملي كشور وارد می کند و راه مهار آن اعتقاد عملي مردم به مصرف كالاي ساخت داخل است.

احمدی اظهار داشت : قاچاق كالا سبب ترويج اشتغال ناسالم و از بين رفتن فرصت هاي شغلي سالم مي شود.

فرماندار بندرگز تاکید داشت : مبارزه با قاچاق كالا در سال جهش توليد بايد جدي گرفته شود و در اين راستا مشاركت مديران دستگاه هاي مربوطه ضروري است.

وی گفت : فرهنگ سازي در راستاي توليد داخل و مصرف كالاي ايراني بهترين راه براي مقابله با قاچاق كالاست.

دبیر کمیسیون قاچاق کالا و ارز گلستان نیز در این جلسه بر ضرورت پیگیری و اجرای طرح سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا ، پلاک گذاری ماشین آلات کشاورزی و پلاک کوبی دام توسط دستگاه های متولی تاکید کرد.

ابراهیم دشتیان افزود : باتوجه به اینکه اکثر کالاهای قاچاق موجود در گلستان از سمت غرب استان وارد می شود ، ایجاد ایست و بازرسی موقت در ورودی استان ( پلیس راه نوکنده ) توسط عوامل انتظامی و با هماهنگی دستگاه قضایی ضروری است.

وی ضمن ابلاغ برنامه ها و اولویت های سال جاری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، از همه دستگاه ها خواست با تلاش و جدیت بیشتر در این خصوص اقدام نمایند.

در این جلسه بر اساس ارزیابی عمومی و اختصاصی در سال 98 ، از فعالیت های خیرالله ذاکری مسوول دبیرخانه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان بندرگز تقدیر شد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار