فرماندار شهرستان بندرگز گفت : میراث فرهنگی که یادگاری گرانبها به جای مانده از نیاکان بوده و هویت تاریخی و فرهنگی ایران زمین را نشان می دهد.

به گزارش کناره ، "حسین احمدی" در گفت و گوی خبری به مناسبت 28 اردیبهشت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی افزود : میراث فرهنگی باید به عنوان مهر تأییدی بر تمدن هزاران ساله ایرانیان و ابزاری محکم در مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان این مرز و بوم حفظ شود.

وی بیان داشت : میراث فرهنگی شامل آثار باقی مانده از گذشتگان و نشانگر حرکت انسان در طول تاریخ است و با شناسایی آن، زمینه شناخت هویت و خط حرکت فرهنگی میسر می شود و از این طریق زمینه عبرت برای انسان ها فراهم می آید.

این مقام مسوول اظهار داشت : با توجه به اینکه میراث فرهنگی رد پای انسان در طول تاریخ است که حامل پیامی انسانی برای آیندگان است باید در حفظ و نگهداری آن ها کوشید و در خصوص حفظ و حراست از آن به فرزندانمان آگاهی و اطلاعات بدهیم.

 

فرماندار بندرگز در خصوص ضرورت حفظ میراث گذشتگان اظهار داشت : به فرمایش مقام معظم رهبری " میراث گذشتگان و امانتی برای آیندگان است و به ما تعلق ندارد" لذا این اشیا امانتی است که سبک و سیاق زندگی گذشتگان را بر ما روشن می کند و نشان می دهد که چه تفکر و اندیشه ای در میان مردمان روزگار گذشته جریان داشته است.
احمدی تأکید کرد : اشیاء قدیمی شناسنامه فرهنگی ما هستند و می توانند در مقابله با تهاجم فرهنگی به حفظ اصالت های اسلامی ایرانی کمک شایانی کنند.

وی از تلاش همه دست اندرکاران درحفظ میراث فرهنگی تقدیر و تشکر کرد.

 

انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار