همزمان با سراسر کشور روند اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت از ساعت 8 صبح امروز در 30 شهر و 942 روستای استان گلستان آغاز شد.

 به گزارش کناره، بنا به دستور وزارت کشور روند اخذ رای در انتخابات 29 اردیبهشت از ساعت 8 صبح امروز در استان گلستان آغاز شد.

حدود یک میلیون و 300 هزار گلستانی در انتخابات 29 اردیبهشت دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی واجد شرایط رای دادن هستند و 30 هزار نفر جزو رای اولی هستند که در سرنوشت کشور و استان گلستان نقش‎آفرینی می‎کنند.

انتخابات همزمان با سراسر کشور در 30 شهر و 942 روستای استان گلستان برگزار می‎شود، از مجموع شهرهای استان، سه شهر دارای شورای هفت نفره، یک شهر دارای شورای 9 نفره و 26 شهر دارای شورای پنج نفره خواهند بود.

774 روستای استان گلستان شورای سه نفره دارند و 168 روستا شورای پنج نفره تشکیل خواهد شد، مجموع کرسی‎های شوراهای استان در شهرها 160 کرسی است و در روستاها 3 هزار و 162 کرسی با انتخاب مردم تعیین تکلیف می‎شود.

با انصراف برخی نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان گلستان حدود 8 هزار نفر در عرصه رقابت هستند که از این تعداد یک‎هزار و 500 نفر برای 160 کرسی شهری و 6 هزار و 500 نفر برای 3 هزار و 162 کرسی روستایی شورا به رقابت می‎پردازند.

در انتخابات مجلس سال 1394 مردم استان گلستان بیشترین درصد مشارکت را با کسب 80.39 درصد در سطح کشور کسب کردند.

سن مجاز برای رای دادن، داشتن 18 سال تمام است، افرادی که تا ۲۹ اردیبهشت امسال ۱۸ سال آنها کامل می‎شود امکان حق رای دارند.

۲۵۰ دستگاه رایانه مخصوص رای‌گیری برای برگزاری انتخابات الکترونیک در استان گلستان تهیه شده است، و در شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس، بندرترکمن و علی‎آبادکتول انتخابات به صورت الکترونیک برگزار می‎شود.

8 هزار نفر از نیروهای انتظامی با همکاری سپاه و مرزبانی حافظ امنیت و سلامت انتخابات هستند که 6 هزار نیرو به شکل مستقیم و 2 هزار نفر در احتیاط خواهند بود.

منبع: فارس

/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار