فعال  رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها ، عنوان کرد : اعضای شوراهای اسلامی با انتخاب از طرف مردم ، خرد جمعی را محقق می کنند.

به گزارش کناره، "محمد ابراهیم شربتی" از فعالان رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی به مناسبت فرا رسیدن روز شورا ها، عنوان کرد: اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا با انتخاب از طرف مردم ، خرد جمعی را محقق می کنند.

اعضای شوراهای اسلامی باید افرادی آشنا به قوانین ، دارای تحصیلات بالا ، با توانایی اظهارنظر در خصوص مسایل کلان باشند.
لازمه موفقیت شوراها هم گرایی و وحدت رویه بین آنهاست و در این خصوص باید سلیقه های شخصی را کنار و با هماهنگی و انسجام علاوه بر پیشرفت عمرانی و آبادانی مناطق خود به فکر پیشرفت فرهنگی ، معنوی و مذهبی نیز باشند.
هماهنگ تصمیم گرفتن و عمل کردن یک اصل مهم در موفقیت عمرانی شهرها و روستاها به شمار می آید و اعضای شوراهای اسلامی با استفاده از تمام ظرفیتهای فکری باید به این مهم توجه داشته باشند.
وجود شوراها تبلور قدرت مردم سالاری دینی و منشا اراده مردم در اداره کشور است و اعضای شوراها به عنوان انسانهای امین برای رساندن نظرات مردم به سمع و نظر مسوولان بهترین وسیله برای پیشرفت و توسعه و آبادانی هستند.
قوانین کشور برای تسهیل امور و ایجاد آسایش و آرامش برای مردم جامعه است و قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز قانون شوراها را بر همین اساس مطرح کرده و کاملا جامع و مهم است.
حضرت علی (ع) در فرمایشی به ابن عباس می فرماید" این امارت من بر شما از کفش وصله پینه شده بی ارزش تر است مگر اینکه بتوانم حقی را به حقدار برسانم " که با این تعبیر فلسفه وجود شوراها به خاطرنمود عینی و عملی ارتباط مردم با مسوولان نظام هستند.
انتظار مردم از شوراها این است که با تلاش و نیات خالص در رفع مسائل و مشکلات منطقه به مردم خدمت کنند.
باید تلاش کنیم که نقش شوراها در جامعه با اتکا به همفکری با جوانان به خوبی اجرا شده و ارتباط دو طرفه حفظ شود.

نهم‎ اردیبهشت ؛‎ سالروز تشكیل‎ شوراهای‎ اسلامی‎ كشور گرامی باد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار