رئیس اداره تبلیغات شهرستان بندرگز گفت : مراسم معنوی اعتکاف از 22 تا 24 فروردین در 7 مسجد شهری و روستایی برگزار میشود.

 حجت الاسلام شعبان کشیری در گفتگو با خبرنگار کناره اظهار داشت: امسال مراسم معنوی اعتکاف در مساجد جامعه بندرگز، نوکنده ، روستاهای لیوان شرقی ، مزنگ ، جفاکنده ، دشتیکلاته غربی و گز غربی برگزار میشود.

وی گفت: ثبت نام در مراسم اعتکاف تا21 فروردین، در بندرگز توسط اداره تبلیغات شهرستان ، در شهر نوکنده و روستاها توسط هئیت امنا و روحانی مساجد انجام می شود ضمنا هزینه ورودی هر فرد معتکف در مسجد جامعه بندرگز 30000 تومان و باقی مساجد به عهده هئیت امنا می باشد .
همچنین اظهار داشت: برنامه ها و مراسمات معنوی مختلفی مانند برگزاری جشن ولادت امام علی (ع) ، دعای ام داوود ، وفات حضرت زینب (س) ، پاسخ به سوالات شرعی معتکفین توسط روحانیون حاضر در مساجد و .... برای معتکفین در نظر گرفته شده است.
وی تصریح کرد: هر فرد وسایل شخصی و داروهای خاصی را که استفاده می کند به همراه خود داشته باشد و همچنین کسانی که نذری دارند و میخواهند در اطعام دهی شریک شوند نذورات خود را به اداره تبلیغات شهرستان بندرگز و یا هئیت امنا مساجد تحویل دهند.
گفتنی است سال گذشته 370 نفر از همشهریان عزیزمان در این مراسم معتکف بوده اند.

اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد. ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند. نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد که در کتاب‌های فقهی، در باب اعتکاف بیان شده است. اعتکاف زمان مخصوصی نیز ندارد، ولی در روایات بهترین زمان برای اعتکاف ماه رمضان ، به‌ ویژه دهه سوم آن بیان شده است. در ایران، از سال‌های نخست دهه هشتاد شمسی، گرایش به اعتکاف در ماه رجب گسترش یافته و اکنون در ایام البیض (۱۳، ۱۴ و ۱۵) این ماه در اکثر شهرها و مساجد بزرگ این مراسم برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار