معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت با نگاه توسعه زیرساخت های بخش سلامت، در سال جاری 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل ساختمان بیمارستان های کشور اختصاص داده است.

 

 به گزارش کناره به نقل از خبرفارسی ، محمدجعفر علیزاده شامگاه یکشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان آموزشی و درمانی سینای مراغه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر از مجموع 120 طرح ساختمانی و تأسیساتی بخش دولتی حدود 100 طرح مربوط به بخش های بیمارستانی است.

وی گفت: دولت در این راستا حدود 50 هزار میلیارد ریال اعتبار علاوه بر اعتبارات مصوب نظام سلامت اختصاص داده است. 
وی افزود: میزان اعتبار تخصیص یافته برای ساخت 100 بیمارستان با 24 هزار تخت در حال احداث بیش از 10 هزار میلیارد ریال است.
رئیس سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی ادامه داد: وزارت راه شهرسازی طبق برنامه ریزی خود درصدد است تا پایان سال جاری 40 بیمارستان با پنج هزار و 700 تخت را به منظور تجهیز امکانات درمانی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحویل دهد.
وی افزود: پنج طرح بیمارستانی از این 40 طرح هدف گذاری شده شامل بهارستان تهران، بندرگز گلستان، بوکان آذربایجان غربی و دو بیمارستان در استان کرمان نیز در هفته دولت سال جاری به بهره برداری می رسد.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین از تخصیص 170 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل بیمارستان آموزشی و درمانی مراغه خبر داد و افزود: با تزریق این اعتبار عملیات احداث ساختمان این طرح تکمیل می شود.
علیزاده با بیان اینکه این بیمارستان 160 تختخوابی دارای بخش های تکمیلی است، افزود: در زمان اجرا با توجه به نیازهای شهرستان با توجه به استانداردهای روز دنیا در ساختمان و زیرساخت های درمانی این بیمارستان تغییرات اساسی داده شده است.
وی گفت: از جمله این تغییرات ارتقای قسمت اورژانس از هشت به 20 تخت، اتاق های ویژه زایمان طبیعی، تعبیه هفت اتاق جراحی و عمل، پاویون، سالن اجتماعات، کلاس های آموزشی و مجموعه فضای نقش آفرین در تقویت نسل جدید پزشکان است.
وی گفت: این طرح در دو مرحله به بهره برداری می رسد که مرحله اول آن شامل امکانات درمانی از جمله اورژانس، آزمایشگاه ها، اتاق های عمل و قسمت های بستری و مرحله دوم نیز شامل بخش الحاقیات است که نقشه ی بخش الحاقیات نیز تائید و در هفته جاری برای اجرا به پیمانکار ابلاغ می شود.
معاون استاندار و فرماندار ویژه مراغه نیز گفت: احداث بیمارستان آموزشی و درمانی سینای این شهرستان از ضرورت های ارتقای شاخص های سلامت در این منطقه است.
ظفر محمدی افزود: طبق اعلام دانشکده علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی مراغه ضریب اشغال تخت های بیمارستانی این شهرستان حدود 150 درصد در ازای هر تخت فعال است.
وی اظهارکرد: 170 میلیارد ریال از اعتبار مصوب برای این بیمارستان جهت تکمیل عملیات نیمه تمام، مطالبه پیمانکار و انشعابات آن هزینه می شود.
بازسازی بیمارستان آموزشی و درمانی سینای مراغه در سال 1388 شمسی آغاز شده است.
شهرستان مراغه با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
شبد

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار