در اقدامی عجیب و قابل تامل که بر اساس نظر کارشناسان امر کاملا غیر قانونی تلقی می شود واحد درآمد شهرداری بندرگز در سال جاری اقدام به تحمیل مبلغی به عنوان " ارزش افزوده " بر کسبه فعال سه شنبه بازار نموده ...

به گزارش کناره، کسبه ای که سالها در بازار هفتگی بندرگز فعالیت می کنند برای اجاره مکان کسب در سال ۹۵ مبلغ ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال به عنوان عوارض و بر اساس فیش رسمی به شهرداری بندرگز  پرداخت می کنند و این در صورتی است که در صنف تره بار و پوشاک ، حداقل حدود ۱۵۰۰ کسبه در روزهای سه شنبه سبب پویایی اقتصاد و شادابی شهر می شوند.
در اقدامی عجیب و قابل تامل که بر اساس نظر کارشناسان امر کاملا غیر قانونی تلقی می شود واحد درآمد شهرداری بندرگز در سال جاری اقدام به تحمیل مبلغ ۳۰۰ و پنجاه هزار ریال به عنوان " ارزش افزوده " بر کسبه فعال سه شنبه بازار نموده است که از طریق فیش های رسمی دریافت میگردد.
از آنجا که بازارهای هفتگی در شهرها و روستاها فرصتی مناسب برای عرضه و فروش محصولات تولید کنندگان بومی و اجناس ارزان قیمت برای استفاده شهروندان است و از سوی دیگر مجالی برای اشتغال قشر عظیمی از هموطنان که با سرمایه اندک اقدام به کسب روزی حلال می کنند محسوب می شود، تحمیل هزینه های نامتعارف بر پیکره ی بازاریانی که با هزاران امید و آرزو مسیر بازارهای هفتگی را در پیش گرفته اند چیست؟


مدیریت شهری بندرگز در خصوص بند و ماده قانونی این اقدام به کسبه و شهروندان توضیح دهد.
آیا این رفتار دلیلی جز فراری دادن و فشار مضاعف به کسبه برای تامین هزینه های شهرداری و افزایش درآمد مرکز خدمات رسانی به شهروندان را دارد؟
شهردار بندرگز در خصوص ارائه خدمات ابتدایی و اولیه نظیر سرویس بهداشتی ، نمازخانه و .... به کسبه و شهروندان در این بازار توضیح دهد.
آیا این خدمات ارائه می شود؟

اسماعیل البرزی

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار