به گزارش کناره ، امام جمعه بندرگز در خطبه  نماز جمعه این هفته 15/11/95 گفت :


دوران نوجوانی
جلسه قبل دروان کودکی و عقده الکترا سخن گفته شد نحوه رفتار پدر در دوران کودکی عقده الکترا چگونه باید باشد تا دختر بخوبی بتواند این دوره را بیه خوبی بپایان برساند

دوره بعد  دوره نوجوانی
خصوصیییات دختر در دوره نوجوانی چیست چه مطالباتی دارد رفتارش چگونه این که پدر با توجه به شناختی که از این دوره و فرزنددخترش دارد آن را مدیریت کند

موضوع خطبه مهندسی رفتار است
رفتار دختر نوجوان را چگونه میشود مهندسی کرد ؟
وقتی دخترتان به سن دوازده‌ سیزده سالگی رسید، شروع می‌کند به خانم شدن؛ یک خانم تمام‌عیار. او از نافرمانی نسبت به مادرش شروع می‌کند تا اعلام استقلال کرده باشد و بعد برای شما که پدرش هستید خودشیرینی می‌کند تا مطمئن شود به همان خانمی مادرش شده است
به دنبال لباس‌های زنانه‌تری می‌گردد، به آشپزی و خانه‌داری علاقه نشان می‌دهد و در امور انتظار دارد طرف مشورت قرار گیرد و اتاق جداگانه‌ای می‌طلبد و در دکوراسیون خانه دخالت می‌کند.
اگر می‌خواهید او جلب توجه مناسبی در خانه داشته باشد، از مداخله‌جویی‌های دخترک در امور خانه عصبانی نشوید، برای تشویق او (البته با هماهنگی خانم) از سبک غذا پختن و سلیقه‌اش تعریف کنید و به او بگویید که دارد یک خانم واقعی می‌شود و اگر بخواهد همه چیز خانه‌داری را خوب یاد بگیرد، مادرش می‌تواند کمک زیادی به او بکند.
آیا می دانشتید رابطه صمیمی و نزدیک پدر با فرزندان، نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش مشکلات رفتاری در پسران و مشکلات روانی در دختران نوجوان دارد.
مرد زندگیمهم‌ترین تصویری که دختر نوجوان نسبت به یک مرد در ذهن دارد براساس رفتارها و خلق و خوی پدرش شکل می‌گیرد و از آنجا که اغلب دختران بر اساس الگوی دوستانه و دو‌نفره مادر و پدر، تمایل به دوست داشته شدن و جلب محبت پدر دارند، هرچقدر رابطه صمیمانه‌تری با پدر خود داشته باشند ذهنیت شان در مورد مردان مثبت‌اندیشانه‌تر می‌شود.
مخدوش شدن این رابطه و طرد شدن یا آسیب دیدن از جانب پدر، ابر‌قهرمان دوران کودکی، الگوی جنس مخالف را در نظر دختر خانواده مخدوش می‌کند.
در چنین وضعیتی دختر وقتی در آستانه ازدواج قرار می‌گیرد یا براحتی به هر کسی که رفتاری مخالف رفتار پدرش از خود نشان می‌دهد، بی‌قید و شرط دل می‌بازد یا ممکن است اصلا حاضر به ازدواج نباشد و اگر نتواند با خاطرات تلخ خود کنار بیاید نیاز به عقده‌گشایی و روانکاوی با شیوه‌های روان‌شناسانه پیدا می‌کند.
برخی از خانم ها چنین تجربه‌ای دارد. به خاطر رفتارهای نامناسبی که از پدر دیده بودند، نسبت به مردان بسیار بدبین و سختگیر بودم و به آنها مثل یک دشمن نگاه می‌کردم و به همین دلیل سی سالگی اصلا نمی‌توانستم به ازدواج فکر کنم تا وقتی که در محیط کار (تغییر محیط و افراد ) با مشاهده رفتار مردان مختلف متوجه شدم که رفتارهای نادرست در همه مردان عمومیت ندارد و کم‌کم توانستم با مردانی که سر راهم قرار می‌گرفتند مثل یک خانم رفتار کنم، نه یک دشمن و این تغییر باعث شد بتوانم خیلی زود ازدواج خوبی داشته باشم و امروز پنج سال از آن موقع می‌گذرد و همسرم ثابت کرده است مردان خیلی خوب هم در زندگی آدم پیدا می‌شوند. کسانی که بشود یک عمر رویشان حساب کرد.

جنس مخالف؛ آری یا نه

در سنین نوجوانی و آغاز بلوغ، یعنی بعد از ده سالگی، دختران فکر کردن به جنس مخالف را خیلی جدی آغاز می‌کنند.
گرچه در آغاز نوجوانی هنوز برای فکر کردن به ازدواج خیلی زود است، اما دختران در رویاهای خود به آن فکر می‌کنند. روی رفتارها و جذابیت‌های پسرانه دقیق می‌شوند و در مورد ارتباط با جنس مخالف شروع به تحقیق می‌کنند. این تحقیقات از دایره دوستان شروع می‌شود، با وبگردی و فضای مجزی ادامه می‌یابد و حتی ممکن است با تجربه دوستی با جنس مخالف جدی‌تر شود.
دختران در سنین نوجوانی سیزده‌ چهارده سالگی که هستند به پسران 18 تا 25 سال توجه نشان می‌دهند و همسالان خود را کودکانی بیش نمی‌بینند.
در این سال‌هاست که باید پدر با گذر از نقش حامی مهربان که کودکش را گرم در آغوش می‌کشید و به او محبت می‌کرد با حد مناسبی فاصله‌گیری جسمی از دخترش نقش یک دوست صمیمی و مشاور را بازی کند. اگر با هر سوال نوجوان اسم بردن از پسر، ازدواج و زناشویی را ممنوع کنیم کودکی که اکنون درآستانه نوجوانی قرار گرفته است، پاسخ سوالات خود را از منابع دیگری به دست خواهد آورد که ممکن است آگاه، مطمئن یا صادق نباشند.
فضای مجازی سوء استفاده جنسی
دو كلید طلایی میان پدرها و دخترهااولین كلیدی كه می‌تواند یك رابطه دوستانه میان پدرها و دخترها ایجاد كند، احترام گذاشتن به یكدیگر است. احترام گذاشتن به یكدیگر از مواردی است كه هر دوی شما باید در تمام طول زندگی رعایت كنید. هیچ وقت احترام قائل شدن برای یكدیگر را فراموش نكنید.حسینی امام جمعه, [۰۵.۰۲.۱۷ ۰۷:۳۷]
دومین كلیدی كه می‌تواند یك رابطه دوستانه میان مادرها و دخترها ایجاد كند، اظهار محبت به یكدیگر است. هم مادر و هم دختر به محبت یكدیگر احتیاج دارند البته محبتی كه در رفتار و گفتارشان دیده و نیز احساس شود. برای مثال همراه یكدیگر به پیاده‌روی بروید و خیلی دوستانه با هم صحبت كنید حتی برای هم داستان‌های خنده‌دار یا خاطره‌ای از گذشته تعریف كنید و با صدای بلند بخندید. خلاصه سعی كنید با یكدیگر باشید و خالصانه به یكدیگر عشق بورزید.به اين ترتيب اگر بخواهيم راهکارهايي براي بهبود روابط دختر و پدر ارائه دهيم بايد به چند نکته اساسي اشاره کنيم خطبه
قال الله الحکیم
 مَنْ کانَ یُریِدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً
ألسَّلامُ عَلَیکِ یَازِینَبَ الکُبري اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ رَسُولِ اللهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ فـاطِمَةَ وَخَدیجَةَ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ اَمیرِالْمُؤْمِنینَ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـااُخْتَ الْحَسَنِ وَالْحُسَیْنِ اَلسَّلامُ عَلَیْکِ یـابِنْتَ وَلِیِّ اللهِعزت
علاقه مندى به «عزت» و تنفر داشتن از «ذلت»، امرى فطرى است که در نهاد همه ى انسان‌ها وجود دارد. شکوفایى «عزت» به پیدایش عواملى نیاز دارد که بى توجهى به آن‌ها سبب پذیرش ذلت و شکست در انسان مى شود.
انسانى که طعم شیرین عزت را بچشد، هیچ‌گاه به ننگ ذلت و خوارى، تن در نمى دهد. حضرت على (علیه السلام) مى فرماید:
کسى که نفس عزیز و شریفى دارد، آن را با پلیدى گناه، خوار نمى سازد.
خداوند متعال، سرچشمه ى عزت به معناى واقعى است و دیگر آفریده‌ها در ذات خود، فقیر و ذلیل هستند. آنان به خداوند نیازمندند و خداوند عزیز مالک همه ى آن‌ها است. قرآن کریم مى فرماید:
 (مَنْ کانَ یُریِدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً)
کسى که خواهان عزت است -بداند-عزت یکسره از آن خداست.
سخن اصلى این آیه آن است که عزت جویان باید عزت را از خداوند متعال بخواهند; زیرا عزت در ملک خداوند است و انسان در پرتو پرستش خدا و تسلیم شدن در برابر او به عزت مندى مى رسد. پرستش خداى یگانه و کردار شایسته دو بال آدمى براى رسیدن به عزت است. خداوند متعال مى فرماید:
 (اِلَیهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالُحَ یَرْفَعُهُ)
سخنان پاکیزه (باورهاى درست) به سوى او بالا مى رود و کردار شایسته آن را در بالا‌تر رفتن کمک مى رساند.
حضرت على (علیه السلام) نیز فرموده است:
العزیز بغیر الله ذلیل.
عزیزى که عزتش از غیر خدا باشد، ذلیل استپیوند با مؤمنان
پیوند یافتن با مؤمنان که افتخار بندگى خدا را دارند و عزت خویش را از سرچشمه ى اصلى ـ خداوند عزیز ـ گرفته‌اند، عامل عزت و مانع ذلت پذیرى است. قرآن کریم مى فرماید:
 (وَللهِ العِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَ لِلْمُؤْمِنِینَ وَلکِنَّ الْمُنافِقیِنَ لا یَعْلَمُونَ)
و عزت از آن خدا و رسول او و مؤمنان است، ولى منافقان نمى دانند.
عزت و سعادت هیچ‌گاه با ولایت کافران و منافقان به دست نمى آید و خداوند هرگونه ولایت کافران و مشرکان را بر مؤمنان نفى کرده است. خداوند در قرآن مى فرماید:
 (وَلَنْ یَجْعَلَ اللّهُ لِلْکافِرِینَ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ سَبیلاً)
و خداوند هرگز براى کافران، راهى (براى چیرگى) بر مؤمنان ننهاده است.
هیهات منا الذلة.
خوارى از ما اهل بیت (علیه السلام) بسیار به دور است.
این فریاد پرخروش از حنجره اى برمى آید که در همه ى عمر، با قلبى سرشار از ایمان به خدا و کارنامه اى درخشان، با رسول اکرم (صلى الله علیه وآله وسلم) و مؤمنان در پیوند بوده و همواره از روزى حلال برخوردار گشته است. قرآن کریم درباره ى چنین افرادى که نَفسى با شرف و عزت دارند، مى فرماید:
یا أَیَّتهُاَ النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِى الى رَبِّک راضِیةً مَرْضِیَّه فَادْخُلِى فِى عِبادِى وَ اْدخُلِى جَنَّتىِ.
تو اى روح آرام یافته! به سوى پروردگارت بازگرد، در حالى که هم تو از او خشنودى و هم او از تو خشنود است. پس در سلک بندگانم و در بهشتم، وارد شو.
امام حسین (علیه السلام) مصداق روشن «نفس مطمئنه» است که خداوند او را عزیز دانسته و به سوى خویش فراخوانده است. بنابراین، هر فرد یا اجتماع و حکومتى اگر بخواهد در دنیا و آخرت، با عزت زندگى کند، باید به عوامل یاد شده چنگ زند. در غیر این صورت، به خوارى تن درخواهد داد. هر عامل دیگرى که با این عوامل در تقابل باشد، عامل خوارى به شمار مى آید.حسینی امام جمعه, [۰۵.۰۲.۱۷ ۰۷:۳۷]
زینب کبری از جمله مومنانی ات که نزد خداوند عزیز است
فرمود ما رایت الا جمیلا نگاه آخر بین نه آخر بین انسان را عزیز میکند به انسان عزت و استقلال میدهد


    ريشه عظمت حضرت زينب(س)
زينب كبرى يك زن بزرگ است. عظمتى كه اين زن بزرگ در چشم ملتهاى اسلامى دارد، از چيست؟ نمى‌شود گفت به‌خاطر اين است كه دختر على‌بن ابى طالب(عليه‌السّلام) يا خواهر حسين‌بن على و حسن‌بن على(عليهماالسّلام) است. نسبتها هرگز نمى‌توانند چنين عظمتى را خلق كنند. همه ائمه ما، دختران و مادران و خواهرانى داشتند، اما كو يك نفر مثل زينب كبرى؟
ارزش و عظمت زينب كبرى(سلام الله عليها)، به‌خاطر موضع و حركت عظيم انسانى و اسلامى او بر اساس تكليف الهى است. كار او، تصميم او، نوع حركت او، به او اين‌طور عظمت بخشيد. هركس چنين كارى بكند و لو دختر اميرالمؤمنين(عليه‌السّلام) هم نباشد، عظمت پيدا مى‌كند.*   

حضرت زينب(س)؛ پرستارى از روح كلى اسلام‌
تلاش حضرت زينب(سلام‌الله عليها) فقط اين نيست كه از امام بيمارى در كربلا حراست و پرستارى كرده است. حضرت زينب(سلام‌الله عليها) از روح كلّى اسلام و جامعه آن روز مسلمين پرستارى كرد؛ پرستارى بزرگ او آن‌جا است. حضرت زينب(سلام‌الله عليها) در مقابل يك دنيا بدى، ظلم، بى‌انصافى، حيوان‌صفتى و قساوت، يك‌تنه ايستاد و با اين ايستادگى توانست از روح كلّى اسلام حراست و پرستارى كند. همچنان كه مى‌گوييم امام حسين(عليه‌السّلام) اسلام را حفظ كرد، مى‌توانيم دقيقاً ادّعا كنيم كه حضرت زينب(سلام‌الله‌عليها) هم با ايستادگى خود، اسلام را حفظ كرد. اين ايستادگى، يك رمز و راز و يك عامل اصلى است.(۳/۵/۱۳۸۰)
امام خمینی ره انسانی بوده که عزت را از مسیر صحیح مطالبه کرد
از اهداف انقلاب اسلامی استقلال است
استقلال فرهنگی
استقلال  سیاسی
استقلال اقتصادی
دشمن سالهاست به دنبال این است که ما را ذلیل کنند و عرت ما را بگیرد دریک دوره با ترور یک وره با جنگ تحریم های اقتصادی امروز با لغو ویزا سفر به آمریکا


اولین امضای ترامپ پای سند ضد ایرانی

فرمان نژادپرستانه دوازده سال پیش پس از عقب نشینی همه جانبه دولت در برابر امریکا و تعطیلی صنعت هست ه ای بوش ایران را محور شرارت معرفی کرد و حالا هم پس از عقبنشینی متععدد دولتمردانترامپ در جریان صدور ویزا  عملا ایران ررا تروریست خوانده است اما هنوز عده ای به ان سو امید دارند
واکنش به فرمان ضد ایرانی ترامپ تصمیم دولت ایالات متحده با هدف قرار دادن مردم ایران و توهین آشکار به تمامی آحاد این ملت بزرگ، بی اساس بودن ادعاهای دیرینه ایالات متحده مبنی بر دوستی با مردم علیرغم اختلاف با دولت ایران را به نمایش گذاشته و نشان از کینه گروهی در حاکمیت آمریکا و محافل تأثیرگذار داخلی و خارجی آن نسبت به همه ایرانیان در سراسر جهان دارد؛ ایرانیانی که با تکیه بر تمدنی کهن و آیینی سرشار از آموزه های انسانی، همواره منادی تعامل سازنده و مقاومت در برابر سلطه گری، سلطه پذیری و افراط و خشونت بوده‏اند؛ ملت مقاومی که در برابر تروریست های افراطی ایستاده و خود از نخستین قربانیان تروریسم سازمان یافته بوده است؛ مردم بزرگی که نه تنها در هیچ یک از عملیات گروه های افراطی تروریستی حضور نداشته‏ اند، بلکه در همه جوامعی که در آن به عنوان دانشمند، دانشجو، بازرگان، مهاجر و جهانگرد سفر نموده و رحل اقامت افکنده ‏اند، به عنوان یکی از قانون‏مدارترین، فرهیخته ترین  و موفق ترین گروه های قومی و ملی شناخته شده و با رفتار و منش شرافت‌مندانه و صلح‌جويانه خود نمایندگان افتخارآفرینی از فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی، در ميان ساير ملت‌ها بوده‏اند.
نتیجه دیپلماسی دولت در این سه سال این است که فعلا ایرانی ها را نه خانه ی خدا راه میدهتد  و نه خانه ی کدخدا
تحریم ویزا  ترامپ ورود ایرانی ها را به کشور آمریکا ممنوع کرد- بازگشت عزت به پاسپورت ایرانی از شعارهای رییس جمهور
     
اگر قدرت موشکی نمی‌توانست در دل آمریکا و اسرائیل و متحدانش هراس ایجاد کند، دلیلی نبود که اینقدر سروصدا ایجاد کنندسازمان ملل با موضوع موشک بالستیک تشکیل جلسه ی اضطراری داده اما در خصوص موضوع  یمن این شورا اضطرار را ندیده یا نخواست ببیند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار