وزیر صمت از دو شرکت ایران خودرو و سایپا بازدید کرد.

 

به گزارش کناره به نقل از باشگاه خبرنگاران ، در بازدید آقای سیدرضا فاطمی‌امین از گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا، موضوعاتی همچون کاهش خودروهای موجود در پارکینگ‌ها به منظور اجرای فرمان رئیس جمهور، افزایش کیفیت قطعات، استفاده از ظرفیت حمل ریلی برای جا به جایی خودروها، افزایش مدت زمان گارانتی، مطرح شد که در ادامه می‌‌خوانید.

۱۵ هزار دستگاه در پارکینگ ایران خودرو کاهش یافت

فاطمی امین وزیر صمت: کاهش ۱۵ هزار دستگاهی خودرو‌های پارکینگ ایران خودرو در پایان فروردین‌، فراتر از فرمان صادر شده و بسیار مناسب است.

با کاهش مدت زمان پرداخت به قطعه‌سازان، مطالبه کیفیت از سوی خودروساز به راحتی امکان‌پذیر خواهد بود و باید رده‌بندی سازندگان و ردیابی قطعات نیز با دقت دنبال شود.

ایران خودرو می‌تواند از ظرفیت حمل ریلی برای انتقال محصولات خود استفاده کند که سبب کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل و لجستیک خواهد شد.

افزایش مدت گارانتی محصولات ایران خودرو به ۳ سال یا ۶۰ هزار کیلومتر پیمایش نیز از دیگر اقدامات این شرکت در راستای اجرای فرامین رئیس جمهور است.

طراحی و توسعه محصولات و خروج محصولات قدیمی سمند و ۴۰۵ نیز باید انجام شود.

تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری، هدف امسال ایران‌خودرو

خطیبی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو: ایران خودرو در سال ۱۴۰۱، برای تولید ۷۲۵ هزار دستگاه سواری و ۲۵ هزار خودروی تجاری برنامه‌ریزی کرده که این میزان حتی بیش از تعداد خودرو‌های تولیدی مدنظر در دستور رئیس‌جمهور است. دو خودرو سمند و ۴۰۵ ظرف دو ماه آینده و پس از انجام تعهدات موجود به مشتریان، از مدار تولید خارج خواهند شد.

حداکثر تا اردیبهشت‌ امسال، تعداد خودرو‌های موجود در پارکینگ‌ها به ۲۵ هزار دستگاه خواهد رسید.

افزایش تولید روزانه خودرو به هزار و ۵۰۰ دستگاه در سایپا

محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: از ۱۴ فروردین امسال، تولید خودرو روزانه به هزار و ۵۰۰ دستگاه افزایش خواهد یافت و این گام محکمی برای تحقق تولید ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو در سال ۱۴۰۱ است.

بالاترین میزان تحویل خودرو به تعداد ۴۷ هزار دستگاه خودرو در بهمن و اسفند سال گذشته انجام شدو تعداد خودرو‌های کف پارکینگ در ۲۳ دی‌ سال۱۴۰۰، حدود ۸۰ هزار دستگاه بود که در اسفند پارسال به ۴۹ هزار دستگاه کاهش یافته و تا اول اردیبهشت امسال نیز تعداد خودرو‌های کف پارکینگ به ۲۰ هزار دستگاه کاهش خواهد یافت.

رئیس‌جمهوری ۱۱ اسفند پارسال از ایران‌خودرو و سایپا بازدید کرد و در پی صادر کردن دستورالعمل ۸ ماده‌ای به خودروسازان، وزیر صمت ۲۵ اسفند، برای پیگیری این دستورالعمل بازدیدی از ایران خودرو داشت و امروز دومین بازدید او برای پیگیری دستور‌های صادر شده صورت گرفت.

لزوم افزایش ۱.۵ برابری میزان تولیدات خودرویی کشور در سال آینده، افزایش کیفیت تولیدات با چند اولویت ویژه، خروج خودرو‌های دارای پلتفرم قدیمی از خطوط تولید و جایگزینی محصولات جدید و به‌روز و افزایش گارانتی خودرو‌های عرضه شده از ۲ سال و ۴۰ هزار کیلومتر به ۳ سال و ۶۰ هزار کیلومتر از جمله این دستور‌ها بوده است.

 
 
 
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار