در دو تا سه روز آینده روند تدریجی افزایش دما را داریم که بسيار کند و در حدود سه درجه خواهد بود.

به گزارش کناره ،  امیر سرکرده در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار صداوسیما افزود: دمای هوا در شهرهای شمال شرق کشور و شمال غرب و نوار شمالی تک رقمی شد و همچنین شهرستان های دماوند و فیروزکوه تهران دمایشان به 7 درجه رسید اما به تدریج در دو تا سه روز آینده روند افزایش دما را داریم که البته این روند افزایش نیز کند است.

وی گفت: اما دو پدیده مهم را امروز در کشور داریم یکی وزش باد و دیگری بارش رگباری است که بارش ها در نواحی جنوبی استان کرمان و ارتفاعات ان  رخ خواهد داد و در ارتفاعات شمال و شرق استان های فارس و شمال استان هرمزگان نیز امروز بعدازظهر به صورت پراکنده و خفیف بارش رگباری خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: برای شمال کشور و در بیشتر قسمت های شرق استان مازندران و غرب گلستان و شمال استان سمنان یعنی البرز شرقی احتمال رگبارهای خفیف را خواهیم داشت ضمن اینکه وزش باد نسبتا شدید را هم داریم.

وی گفت: وزش بادهای 120 روزه در قسمت های شرق کشور به ویژه زابل، زهک، هیرمند و هامون شدت می گیرد و تولید گرد و خاک می کند و کاهش کیفیت هوا را به دنبال خواهد داشت.

سرکرده افزود : برای قسمت های جنوب و غرب کشور نیز در استان هایی مثل خوزستان، ایلام و کرمانشاه و بیشتر نوارمرزی کشور پدیده گرد و خاک را داریم البته با شدت خیلی کمتر از نواحی شرقی کشور.

وی گفت: تهران امروز آسمانی صاف دارد و دما در گرم ترین ساعات به 34 درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار