طرح های سالم سازی دریا در استان گلستان شامل سه طرح در بندر ترکمن، بندر گز و نوکنده از تاریخ دهم خرداد ماه فعال می شود.

 

به گزارش کناره ، مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گلستان به خبرنگار مانا گفت: بر اساس اعلام وزارت کشور، طرح های سالم سازی دریا در نوار ساحلی شمال کشوراز تاریخ دهم خرداد ماه به طور کامل فعال سازی می شوند.               
علی نذیری ادامه داد: در استان گلستان نیز طرح های سالم سازی دریا در قالب سه طرح در بندر ترکمن، بندر گز و نوکنده از تاریخ مذکور فعال سازی خواهند شد.                                                                            
وی در ادامه بیان کرد: به همین منظور جلسات با فرمانداری ها و شهرداری های شهرستان های ساحلی جهت آغاز به کار طرح های سالم سازی دریا در استان گلستان برگزار شده است.
این مقام مسئول در استان گلستان به عدم ایجاد طرح سالم سازی دریا در سواحل گمیشان اشاره کرد و گفت: از آنجا که در این منطقه هنوز زیرساختهای لازم به وجود نیامده است، لذا امکان ایجاد طرح های سالم سازی در این مکان ساحلی وجود ندارد.
وی بیان داشت: وی دلیل عدم ایجاد زیرساختهای لازم در طرح های سالم سازی دریا در گمیشان را عدم تخصیص اعتبارات لازم از سوی وزارت کشور طی سال گذشته دانست.
وی با اشاره به اینکه متولی اصلی راه اندازی طرح های سالم سازی دریا در شهرستان های ساحلی شمال کشور، فرمانداری ها هستند، خاطرنشان ساخت: فرمانداری ها از طریق شهرداری ها نسبت به فعال سازی طرح های سالم سازی دریا اقدام می کنند.
مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان یادآور شد: طرح های سالم سازی دریا شامل ایجاد شناگاه ویژه بانوان و آقایان به همراه امکانات لازم از جمله سرویس بهداشتی خواهد بود.
به گفته نذیری، در فعال سازی طرح های سالم سازی دریا، علاوه بر فرمانداری وشهرداری سایر ارگان های مرتبط نیز نقش موثری خواهند داشت.
وی در ادامه همچنین به اجرای برنامه های فرهنگی و اجتماعی در کنار طرح های سالم سازی دریا اشاره کرد و گفت: به همین منظور در بخش اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از همکاری اداره کل ارشاد اسلامی برخوردار خواهیم بود.
وی همچنین از همکاری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در فعال سازی طرح های سالم سازی دریا خبر داد و گفت: بر پایی نمایشگاه های مختلف از جمله صنایع دستی و گردشگری در حاشیه طرح های سالم سازی دریا به عهده این اداره کل است.
مدیر کل اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گلستان تصریح کرد: در طرح های سالم سازی دریا، نیروی انتظامی و نیروهای امداد و نجات و اورژانس نیز حضور فعال خواهند داشت.
وی همچنین به استقرار ناجیان غریق در طرح های سالم سازی دریای استان گلستان اشاره کرد و گفت: هر چند شنا کردن در خلیج گرگان در مقایسه با سایر آبهای ساحلی دریا خزر بسیار امن تر است اما با این وجود برای حفظ بیشتر امنیت گردشگران، ناجیان غریق در طرح های سالم سازی حضور فعال وجدی خواهند داشت.
به گفته وی، ناجیان غریق به انواع امکانات امداد ونجات تجهیز خواهند بود تا در صورت بروز سانحه احتمالی بتوانند به موقع نسبت به رفع آن اقدامات لازم را انجام دهند.
این مقام مسئول در استان گلستان بیان داشت: از آنجا که ازهجدهم خرداد ماه، ماه مبارک رمضان آغاز می شود و شاهد رکود سفر خواهیم بود، عملاً در این ایام مبارک فقط شناگاه های طرح های سالم سازی دریا آماده خدمات رسانی به گردشگران خواهند بود.
وی گفت: اوج فعالیت طرح های سالم سازی با ارائه انواع خدمات فرهنگی و هنری، بعد از اتمام ماه مبارک رمضان در طول ایام تابستان صورت خواهد گرفت.
نذیری در خاتمه اظهار امیداوری کرد، بتوانیم با انجام برنامه ریزی های دقیق و حساب شده، بهترین خدمات گردشگری را در ایام تابستان در نوار ساحلی استان گلستان به گردشگران ارائه دهیم.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار