اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره مرکبات با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری شهرستان بندرگز برگزار شد.

 به گزارش کناره ، فرماندار شهرستان بندرگز در اولین جلسه هماهنگی و برنامه ریزی جشنواره مرکبات که با حضور مدیران دستگاههای اجرایی در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: این جشنواره فرصتی است برای این شهرستان و باید از این فرصت ها استفاده لازم را ببریم و در ایجاد فرصت ها دخیل باشیم.

علی اصغر میرزایی افزود: در حال حاضر بیشترین فعالیت اقتصادی شهرستان در حوزه کشاورزی است و بحث مرکبات هم جایگاه خود را دارد و در اساسنامه و دستورالعمل آمده که هدف اصلی باید فرهنگ سازی باشد.

وی ایجاد فرصت برای شهرستانها و بهره مندی از ظرفیت های شهرستانها را ضروری برشمرد و اذعان داشت: ظرفیت هایی داریم که از آن غافلیم.

میرزایی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه امروزه مشکلاتی در حوزه های مختلف وجود دارد، در حوزه کشاورزی  و خیلی دغدغه های حفظ منابع آب شهرستان و استان و حتی کشور بهمین صورت است ولی شاید راهکارها را به بهره بردار نشان ندادیم.

وی همچنین یادآور شد: مرکبات یک برندی است که در سطح استان می تواند تاثیر گذار باشد و در خیلی از مسائل جزء چالش ها به حساب می آید.

فرماندار بندرگز افزود: در کنار برپایی جشنواره به مسائلی مانند نمایشگاهها – کلاس آموزشی  توجه شود و کارشناسان باید نقش آفرینی کنند و در این جشنواره از کشاورزان موفق باید بهره ببریم.

وی همچنین خاطرنشان کرد: در این جشنواره از نقطه نظرات مسئولین سطح استان  بهره برده و ادارات استان با تمام توان در برگزاری این برنامه وارد شوند.

میرزایی افزود: برگزاری اولین جشنواره به این سبک شاید نواقصی داشته باشد که باید به این نواقص توجه داشت تا در برنامه سالهای اینده یهبود یابد.

وی اذعان داشت: با برگزاری این جشنواره، برند مرکبات شهرستان در کشور مطرح می شود.

گفتنی است این جشنواره  که از سری جشنواره های متمرکز استانی است، به صورت مستمر برگزار می شود و ادامه دار خواهد بود.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان بندرگز نیز در این جلسه به برگزاری جشنواره مرکبات در دی ماه امسال اشاره داشت و گفت: در هر شهرستان مقرر شده با توجه به قابلیت های که وجود دارد یک جشنواره برگزار شود و  به همین منظور با توجه به قابلیت هایی که در هر منطقه وجود دارد مقرر شده جشنواره مرکبات در شهرستان بندرگز برگزار شود.

محمد طاها عسگری در ادامه بر همکاری ادارات در برگزاری این جشنواره  اشاره داشت تا با تعاملات اداری جشنواره به نحو احسن و مطلوب و با کیفیت بالا برگزار شود.

برگزاری چنین جشنواره هایی باعث رونق اقتصادی و توسعه شهرستان می شود

مسئول نمایشگاهها و جشنواره های اداره کل میراث فرهنگی گلستان نیز گفت: جشنواره های متمرکز که پایه و بنیانگذار اصلی آن در استانداری بسته شد و با همکاری استانداری برند سازی شهرستانها تشکیل شده و براساس قابلیت های هر شهرستان می باشد و شاخص آن شهرستان است.

رضا غیاثی زاده درادامه برگزاری چنین جشنوارهایی را در جذب گردشگر و مردم محلی موثر دانست واین امر می تواند باعث رونق اقتصادی و توسعه شهرستان شود.

به گفته وی مرکبات شهرستان بندرگز از ویژگی های خوبی برخوردار است و برای برگزاری چنین جشنواره ای باید منابع مالی مشخص باشد و منابع آن باید تامین شود و درصورتی که ادارات شهرستان خوب استقبال کنند برای سالهای بعدی هم ادامه دار خواهد بود .

غیاثی همچنین اجرای ورزشهای بومی و محلی را با همکاری اداره ورزش و جوانان دراین جشنواره ذکر نمود که این امر موجب زنده کردن این بازیها و آئین ها خواهد شد و تبلیغات محیط شهری توسط شهرداری نیز انجام خواهد پذیرفت .

وی درپایان اذعان داشت: با برگزاری این جشنواره قابلیت های شهرستان در کنار توانمندیهای محصولات کشاورزی نیز معرفی خواهد شد.

لازم به ذکر است این جشنواره با همکاری استانداری – جهاد کشاورزی – ورزش و جوانان و میراث فرهنگی برگزار می شود که به تناسب هر یک از جشنواره ها ادارات ذیربط هم درگیر این جشنواره می شوند .

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار