معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه امکان ورود ویروس آنفولانزا در فصل سرما بیشتر است برلزوم مراقبت جدی در این زمینه تاکید کرد و گفت: ویروس آنفولانزا دستخوش تغییرات است که باید توصیه‎های بهداشتی و درمانی را جدی گرفت.

 به گزارش کناره:  با توجه به تغییرات ویروس آنفولانزا باید از چند ماه قبل، واکسن آن ساخته شود، تقریبا در مردادماه در سطح جهانی این واکسن اماده و در شهریورماه این واکسن زده می‎شود تا افراد در برابر این بیماری مصون بمانند.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با بیان اینکه ویروس آنفولانزا ویروس جدیدی نیست، گفت: طی دوره‎های قبل نیز با این بیماری مواجه شده بودیم و تلفات زیادی را به دنبال داشته است.

صداقت با اشاره به اینکه در فصل سرما امکان ورود ویروس بیشتر است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در فصل سرما درب و پنجره‎ها بسته است و مردم تماس بیشتری با هم دارند شانس انتقال ویروس آنفولانزا در بین افراد بیشتر است.

وی با بیان اینکه آنفولانزا از سال‎های گذشته رواج پیدا کرده، افزود: ما از سال‎های گذشته آنفولانزای مرغی که بیماری مشترک بین انسان و حیوان است و از پرندگان به انسان انتقال داده می‎شود را داشتیم همچنین آنفولانزای خوکی که به صورت فصلی این ویروس انتقال پیدا می‎کند.

صداقت با تاکید بر اینکه افراد سالم به اشخاص بیمار نزدیک نشوند، اظهار داشت: توصیه ما به افراد سالم این است که از مبتلایان به ویروس آنفولانزا فاصله بگیرند و از دست دادن و روبوسی با افراد مبتلا به ویروس آنفولانزا بپرهیزند.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان در خصوص راه‎های پیشگیری از ویروس آنفولانزا بیان داشت: افراد در صورت سرفه و عطسه باید از دستمال استفاده کنند تا از پخش این ویروس به هوا جلوگیری شود همچنین از افراد بیمار فاصله بگیریم و تا حدالامکان در منزل استراحت کنیم تا بهبودی کامل را به دست آوریم.

وی افزود: تماس دستان ما با اشیاء و افراد آلوده به ویروس باعث می‎شود در صورت تماس دستانمان به چشم و صورتمان این ویروس را منتقل کنیم که توصیه می شود شستشوی مرتب دست‎ها با آب و صابون انجام گیرد.

صداقت با بیان اینکه ویروس آنفولانزا دستخوش تغییراتی است، اذعان داشت: ما باید چند ماه قبل واکسن آنفولانزا را بسازیم که تقریبا در مردادماه در سطح جهانی این واکسن اماده می شود و در شهریورماه این واکسن زده می شود تا در برابر این بیماری مصون بمانند.

معاون فنی مرکز بهداشت گلستان با تاکید بر اینکه ویژگی آنفولانزا معمولا همراه با تب، سرفه، کوفتگی بدن و اسهال و استفراغ همراه است، خاطرنشان کرد: در صورتی که تب بالا داشته باشیم و در مدت 3 الی 4 روز تب ادامه پیدا کند شخص بیمار باید در بیمارستان بستری شود.

وی تصریح کرد: در آنفولانزای شدید فرد مبتلا به این ویروس دچار تنگی نفس، احساس درد در ناحیه قفسه سینه، سرگیجه و استفراغ شدید و مداوم است که باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار