فعال رسانه ای غرب گلستان در یادداشتی آورده است : ماه مبارک رمضان و بارش الطاف الهی فرا رسید ماهی که آغاز سالی جدید برای بندگی خداوند است.

 به گزارش کناره ، "محمدابراهیم شربتی" فعال رسانه ای غرب استان گلستان در یادداشت خود آورده است ؛ ماه رمضان یکی از مهمترین ماه های سال است که این سال جدید با یک مهمانی ویژه آغاز می شود ، میزبان معبود است و میهمان بندگان هستند و صد البته میهمانان این ضیافت بزرگ کسانی هستند که دعوت الهی را لبیک گفته و از ماهها قبل با خود سازی زمینه حضور در این مهمانی بزرگ را فراهم کرده اند. 

ماه رمضان ماه مهمانی معنوی است که لازمه حضور در آن کاستن از گرایش های مادی چون خوردن ، آشامیدن و ترک جدی گناهان است.
شب زنده داران هنگامیکه در سحرگاهان با نوای ملکوتی گرد هم می آیند و در مناجات سحری با قرائت دعای ابوحمزه ثمالی اشک می ریزند و به درگاه حق ضجه می زنند صحنه هایی به یاد ماندنی را خلق می کنند.
مردم مومن و خداجوی بندرگز با شور و شوقی وصف ناپذیر هر یک به طریقی خود را آماده استقبال از این ماه عزیز کردند.
ماه رمضان نهمین ماه از ماه های قمری و بهترین ماه سال است و رمضان از اسماء الهی و فضیلت آن بسیار زیاد و نامحدود است.
اولین ویژگی و امتیاز ماه مبارک رمضان نزول قرآن کریم بر قلب نازنین پیامبر خدا(ص) برای نجات و هدایت انسان ها در این ماه پربرکت است.
از دیگر ویژگی که باعث فضیلت ماه مبارک رمضان شده است قرار گرفتن شب قدر و تعیین سرنوشت در این ماه نورانی است چنانکه در سوره قدر می خوانیم: ما آن قرآن را ، در شب قدر ، نازل کردیم و تو ، چه می دانی شب قدر چیست؟ شب قدر در مقام و مرتبه از هزار ماه ، بهتر و بالاتر است.
ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای ترویج هرچه‌ بیشتر معارف و علوم دینی بین اقشار مختلف جامعه به خصوص جوانان است و می توان با برگزاری برنامه های متنوع مردم را به سمت انس بیشتر با قرآن سوق داد.

/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار