صدای پای بهار و تپش قلب زمین با خود ، اشتیاق زیستن و حس شیرین زندگی را به ارمغان می آورد و می آید تا رویش سبز نیک اندیشی ، نیک سیرتی و نیک رفتاری ، قلب ها را به تسخیر خود درآورد.
بهار از راه می رسد و ما را در مسیر سبز خود به سوی انگیزه ، امید ، پویایی و نشاط رهنمون می شود و با نغمه ای دل انگیز و پر شور از همه ما انسان ها می خواهد تا در مسیر پرورش و تکامل ، اندیشه ها ، گفتار ، رفتار و عاداتی که با آهنگ روح نواز زندگی همخوانی ندارند را از خود جدا کنند و در مسیر راهی نو ، حس روح افزای تازگی، طراوت و انگیزه را پیشه خود سازند.
شور و شعف و رستاخیز طبیعت ، طلیعه دلنشینی برای شاد زیستن ، تقویت روحیه امید به زندگی و سرشار شدن از آرامش و نیکبختی است و می تواند بهترین بهانه برای رقم خوردن تحولات زندگی ساز در انسان ها و تبدیل شدن حال ما به بهترین حالات روحی و معنوی شود.
اما دایره اثر گذاری بهار طبیعت و سال نو ، محدود به اندیشه و رفتار فردی نیست بلکه می تواند شعاع اثر گذاری خود را در همه امور خرد و کلان اجتماعی، فرهنگی ، سیاسی و اقتصادی گسترش دهد تا روح آرامش ، امید ، سر زندگی و شور و شعف را در همه بخش های جامعه بیش از پیش بدمد.
چقدر زیباتر می شود آن بهار و نوروزی که سر منشا تحولات شود و همه ایرانی ها در سال نو ، بالا رفتن سطح آستانه تحمل و مدارا ، همدلی، وحدت و هم افزایی، نیک خواهی برای دیگران، شکوفایی فرح بخش احساسات و عواطف انسانی ، پرهیز از تخریب شخصیت دیگران، همزیستی سرشار از مهرورزی و عطوفت و تقویت غرور و همبستگی ملی را با عمق جان احساس کنند و با چشم سر و دل ببینند.
بی شک طلیعه سال نو و بهار تحول بخش طبیعت می تواند در عرصه های مختلف نیز جلوه گر شود و همگام با تحولات طبیعت شاهد تحولات سازنده باشیم.
بهار و عید نوروز نماد تحول خواهی است و می تواند همگام با شکوفه ها و سرسبزی های مسحور کننده خود ، افکار سازنده و مثبت را در عمق لایه های مختلف جامعه برویاند.
اگر خانه تکانی بهار را از دل ، اندیشه ، گفتار و رفتار خود آغاز کنیم و سلامتی ، شادی و آرامش دیگران را در میان انبوه آرزوهای کوچک و بزرگ خود قرار دهیم، می توانیم بیشتر از دیروز به افق های روشن زندگی لبخند بزنیم و ایده های نو برای زندگی نو و امیدورانه را خلق کنیم.
طبیعت جذاب و دلنشین بهار، هیچ یک از نعمت ها و موهبت های الهی خود را از ما دریغ نمی کند و بی چشم داشت می بخشد و چقدر زیباست اگر همه ما نیز با موسیقی دل انگیز آفرینش و بهار همگام شویم و در هر حرفه ، مسوولیت و جایگاهی که در جامعه داریم، خدمت به دیگر انسان های جامعه و اجرای دقیق وظایف خود را با نگاهی فرابخشی سرلوحه امور زندگی خود در سال جدید قرار دهیم.سال نو مبارک همراه با بهترین آرزوها

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار