چرا در قصابی های شهرستان بندرگز گوشت بدون نظارت عرضه میشود.

به گزارش کناره ، مدتی است که کشتارگاه صنعتی در اینچه برون احداث شده و پس از آن  با دستورالعمل استانی اداره دامپزشکی و همکاری شبکه بهداشت و محیط زیست اکثر و شاید بتوان گفت همه کشتارگاه های شهرستانها استان گلستان به دلایلی بسته شده و قصاب ها برای کشتار حتمی دام خود را به این کشتارگاه ببرند.

در پیگیری این داستان و مصاحبه خبرنگار کناره با چندین قصاب شهرستان  بندرگز که خودشان دام  را به کشتارگاه صنعتی بردند ولی ناراضی بازگشتند ؛ به گفته انان هزینه رفت و آمد ، کاهش کیفیت گوشت ، نارضایتی مشتریان ،  عدم همکاری دامداران و عدم اعتماد انان و ....  باعث شده تا قصابی های شهرستان بندرگز خود کشتار کنند و با دادن گوشت بدون مهر ، جریمه آن را پرداخت کنند.

گفتنی است این امر مختص شهرستان بندرگز نیست و در اکثر شهرستان های استان این نارضایتی وجود دارد حتی در برخی شهرستان ها چون کردکوی و ... کار به تحصن نیز کشیده شده است.

 

کشف احشاء یک اسب و الاغ در نوکنده

با این حال مدتی است که گوشت بدون نظارت در قصابی های شهرستان بندرگز توزیع می شود و با ادامه این روال و گرانی گوشت ممکن است احشاء بیشتری از اسب و الاغ و قاطر در شهرستان ها پیدا شود .

بدون تردید امروزه امنیت غذایی یکی از نیازهای مهم بشر محسوب می‎شود در این میان اگر چه جنبه کمی یکی از مباحث مهم در تحقق امنیت غذایی است اما اهمیت جنبه کیفی امنیت غذایی نیز کمتر از کمیت آن نبوده چرا که این امر به طور مستقیم با سلامت مردم سر و کار دارد و هر گونه اجحاف در این بحث به نوعی ظلم در حق مردم است بنابراین انتظار می‎رود مسوولان امر توجه ویژه‎ای به کیفیت مواد غذایی که در اختیار مردم قرار می‎دهند داشته باشند تا بیش از این شاهد شیوع امراض و سرطان‎های مختلف در جامعه نباشیم.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار