امام جمعه بندرگز گفت: در سیل اخیر مشخص شد که ما بحران آب نداریم بلکه با بحران مدیریت مواجه هستیم.

 

به گزارش کناره ، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر دیروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه شهرستان بندرگز، با اشاره به آیه ۱۲ سوره رعد اظهار کرد: خداوند در این آیه از قرآن کریم می‎فرمایند:«اوست که برای بیم و امید خود برق را به شما می‎نماید و ابرهای سنگین را پدید می‎آورد.»

وی با اشاره به وقوع سیلاب در آستانه سال نو در برخی استان‎های کشور از جمله گلستان افزود: امسال سیل سین ناخوانده سفره هفت‎سین مردم شد.

امام جمعه بندرگز با بیان اینکه تحلیل‎های مختلفی درباره سیلاب وجود دارد، تصریح کرد: حوادث طبیعی مانند سیل نتیجه سرریز آب رودخانه‎ها است، گرچه گاهی این حوادث عذاب الهی است اما همیشه اینطور نیست.

حسینی با تأکید بر اینکه حوادث طبیعی قانون طبیعت است اما پیامدهای منفی آن بر اثر عملکرد ما است، بیان کرد: باید به‎جای بد و بیراه گفتن به زمین و آسمان برای اینگونه حوادث چاره‎اندیشی شود، در صورتی که کاشت درخت، بهره‎برداری صحیح و اصولی از جنگل‎ها، ساخت سیل‎بندها، لایروبی به‎موقع رودخانه‎ها در دستور کار قرار بگیرد نه تنها سیل بلا نیست بلکه یک نعمت است.

وی تأکید کرد: در سیل اخیر مشخص شد که ما بحران آب نداریم بلکه با بحران مدیریت مواجه هستیم.

*برخی توسعه سیاسی را مقدم بر معیشت مردم می‎دانند

امام جمعه بندرگز با بازخوانی زلزله بم تا سیل گلستان بیان کرد: در حالی که نمایندگان مجلس ششم در تدارک تحصن در اعتراض به رد صلاحیت‎های شورای نگهبان بودند رئیس جمهور وقت به مجلس پیام می‎دهد:«باهم می‎مانیم و با هم می‎رویم» اما در میان این اتفاقات رهبر معظم انقلاب با لباس مبدل خود را به «بم» رساندند و به سپاه و بسیج فرمان کمک دادند.

حسینی ادامه داد: پس از ۱۶ سال و درحادثه سیل گلستان نیز دوباره تاریخ تکرار شد، در حالی که برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در فضای مجازی درباره برنامه ۹۰ می‎نوشتند، رئیس جمهور در سفر تفریحی قشم بودند و استاندار گلستان نیز در منطقه نبودند باز هم مقام معظم رهبری دست به‎کار می‎شوند و کل قوا را برای کمک به سیل‎زدگان بسیج می‎کنند.

وی متذکر شد: وقتی معاون رئیس جمهور در شرایط بحرانی سیل در استان با تصمیمی احساسی نه مدیریتی، با عزل استاندار گلستان بر بحران می‎افزاید و یا انفجار خط راه‎آهن ۷۲ ساعت زمان می‎برد رهبر معظم انقلاب اسلامی خود برای تسریع در امدادرسانی وارد می‎شوند.

امام جمعه بندرگز گفت: پاسداری حد و مرز ندارد، خدمت پاسداران روزی در نقطه صفر مرزی، روزی در سوریه و عراق و روزی هم در سیلاب است.

حسینی ابراز کرد: سابقه کشورداری افرادی که امروز ادعا می‎کنند مدیر هستند نه نوکر؛ گواه این مسأله است که آنها همواره توسعه سیاسی را مقدم بر معیشت مردم می‎دانند.

وی با بیان اینکه در حادثه سیل گلستان مردم، ارتش، سپاه، بسیج ادارات و نهادهای مختلف که در حال خدمت‎رسانی به مردم بودند به نماد غیرت مبدل شدند، اذعان کرد:  همیاری و همدلی ملت ایران به سیل‎زدگان به همگان ثابت کرد که تورم و گرانی و بی‎رونقی کسب و کار نمی‎تواند شرافت و انسانیت را از مردم ایران بگیرد.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار