رییس بیمارستان بندرگز در خصوص کلیپ قطع برق مرکز دیالیز بندرگز  که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد توضیح می دهد...

به گزارش کناره ، دکتر شاهین حاجی ابراهیمی رییس بیمارستان شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کنارهدر خصوص کلیپی که اخیرا در فضای مجازی منتشر شد و از قعطی برق در مرکز دیالیز خبر می داد ، توضیح داد  : بیمارستان بندرگز به دو بخش ساختمان جدید و ساختمان قدیم تقسیم شده ، در بیمارستان جدید به خاطر عدم ساخت بخش دیالیز ، این بخش در بیمارستان قدیم مشغول فعالین است.

دکتر حاجی ابراهیمی گفت : در شرایط اورژانس که به دلیل قعطی برق پیش امد از دو هفته قبل از سطح استان شروع به رایزنی کردیم تا برای بیمارستان شرایط ویژه ای در نظر بگیرند و در همین راستا تفاهم نامه ای در سطح استان امضا شد که ما به واسطه ژنراتوری قسمتی از برقمان را کاهش دهیم ، ولی متاسفانه تفاهم نامه اجرایی نشد و ژنراتورها توانایی تحمل چندساعت قعطی برق را نخواهند داشت.

وی افزود : با فرماندار و مسوول اداره برق شهرستان  تا کنون گفت وگو هایی داشتیم و همکاری هایی داشتند ولی برق اصلی از نیروگاه نکا تامین می شود و جلوگیری از قطع برق بیمارستان امکان پذیر نیست ،ژنراتور بیمارستان جدید جوابگو قطعی برق است ولی در بیمارستان قدیم وضع اینگونه نیست ،  پیشنهاد دادیم  خط دوم برقی راه اندازی شود که بیمارستان قطعی برق نداشته باشد و امیدواریم در هفته آینده این اتفاق بیافتد. 

وی ادامه داد : روزی که این اتفاق افتاد دیزل ژنراتور مشکل داشت و توان تامین برق مرکز دیالیز را نداشت ما سریعا مشکل را حل کردیم ، با این حال ژنراتور بیمارستان قدیم ضعیف است و توان تامین برق مرکز بیمارستان رابرای ماهی 1 الی 2 ساعت  دارد نه هر روز 3 الی 4 ساعت  ، با اینکه قبلا به اداره برق تذکر داده بودیم بدون هماهنگی و در غیر ساعاتی که ما انتظار داشتیم برق قطع شد.

رییس بیمارستان بندرگز در پاسخ به اینکه در ساعت قطع برق اگر بیماران دچار خسارت یا صدمه شوند چه کسی پاسخگوست؟! گفت : مسوولان شهری از جمله رییس اداره برق باید پاسخگو باشد !

بیمارستان ها یکی از نقاط حساس هر شهرستان است و تامین برق آن برای فعالیت دستگاه ها بسیار اهمیت دارد ، اداره برق وظیفه تامین برق و همچنین در صورت قطعی اعلام هشدار و هماهنگی قبل از قطعی  با این مراکز را نیز بر عهده دارد هرچند بحث قطعی برق مختص شهرستان بندرگز نیست و کل کشور  را درگیر کرده.

از طرفی بیمارستان نیز باید اماده مقابله با اتفاقات اینچنینی باشد ، قطعی برق که موضوعی روشن و قابل پیش بینی است ولی در هنگام حوادث طبیعی که باید بیماران زیادی را پوشش دهد چه کسی را باید مقصر بداند ؟ آیا نباید بیمارستان برای شرایط اضطراری آماده باشد !!

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار