رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز از برگزاری آیین اختتامیه جشنواره شعر خلیج گرگان در شهرستان بندرگز خبر داد .

 به گزارش کناره ، لیلا هزارجریبی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بندرگز در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار کناره اظهار داشت : این جشنواره در آبان ماه ٩٦ طرح نویسی شده و بعد از چهار ماه تلاش بی وقفهه تمامی عزیزان زحمتکش در این جشنواره با همکاری اداره کل ارشاد استان گلستان ٰ اداره کل محیط زیست و اداره محیط زیست شهرستان بندرگز ٰ فرمانداری ٰ اداره ارشاد و  انجمن شعر ادب وصال بندرگز ٰ  بنیاد شعر کشور و کمپین خلیج گرگان  با حضور مدیر کل امور اجتماعی ٰ  مدیر کل ارشاد و مدیر کل محیط زیست استان گلستان ٰ فرماندار شهرستان ٰ اعضای شورای شهر ٰ امام جمعه و دیگر مسئولین استانی و شهرستانی به میزبانی بندرگز به کار خود پایان داد .

هزار جریبی  افزود: در این جشنواره که در قالبهای شعری کلاسیک ٰ آزاد ٰ ترانه ٰ شعر طبری کلاسیک ٰ شعر کلاسیک ترکمنی برگزار گردید تعداد ٩٨ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال گردید که از این تعداد ٨٥ اثر در جشنواره به رقابت پرداختند که تعداد ١٤ اثر را کودکان و نوجوانان به جشنواره ارسال نمودند . بعد از پایان ارسال آثار پذیرفته شده تعداد ٧ داور که از سطح استان گلستان مورد تایید اداره کل ارشاد اسلامی بودند آثار را مورد ارزیابی قرار داده و نفرات برتر را بدین شرح اعلام نمودند .

در شعر کلاسیک ٰ نفر اول  آقای شعبانعلی یازرلو از رامیان نفر دوم آقای قاسم بای از رامیان نفر سوم ابوالحسن نظری از بندرگز

در شعر آزاد ٰ نفراول  آقای علی ابری از علی اباد  نفردوم آقای محمد حسین صفری  از گنبد  نفر سوم آقای علی اصغر روز پیکر از کردکوی

ترانه فارسی  آقای احسان احمدی از بندرگز      شعر طبری کلاسیک آقای سید رضی علوی از بندرگز    شعر کلاسیک ترکمنی آقای منصور طبری  از گنبد      و نفر برگزیده اولین جشنواره شعر استانی خلیج گرگان از نظر هیئت محترم داوران خانم فائزه ربانی از بندرگز  انتخاب شدند .

اسامی هیئت محترم داوران اولین جشنواره شعر استانی خلیج گرگان بدین شرح می باشد ٰ آقایان یداله صحنه ٰ فرهاد قربان زاده ٰ رحیم افضلی راد ٰ علی اکبر آغاسیان ٰ فرامرز احمدی ٰ خانم دکتر قدسی براتی و دبیر علمی جشنواره دکتر غفار علی عسکری

ضمنا در این اختتامیه از آثار عکاسی استاد و پیش کسوت شعر و عکاسی شهرستان بندرگز که از خلیج گرگان  قبل از این مشکلات تا به امروز و مشکلات زیست محیطی در قالب نمایشگاه رو نمایی گردید .

در این اختتامیه مدیر کل محیط زیست استان گلستان به عنوان سخنران در برنامه در خصوص مشکلات زیست محیطی و اکو سیستمی خلیج گرگان سخنانی را ایراد نمودند که از سخنان ایشان می توان به برگشتن اب در چند سال دیگر به خلیج گرگان و شاداب شدن این خلیج اشاره نمود .

مدیر کل محترم ارشاد اسلامی استان گلستان در اولین جشنواره شعر استانی خلیج گرگان طی صحبتهایی بیان داشتند که محیط زیستی که در اختیار بشر قرار دارد جزء آیات خداوند است که ما باید به خوبی از آن حفاظت کنیم امروز در این آیین اختتامیه خوشحالیم که در یک برنامه فرهنگی و هنری آن را با زبان هنر گوشزد می کنیم و شاعران ما با اشعار بسیار زیبایشان آن را بیان نمودند .

در پایان جشنواره بعد از قرائت بیانیه هیئت محترم داوران توسط دبیر علمی جشنواره جناب آقای دکتر غفار علی عسکری از نفرات برتر با اهدای لوح افتخار و هدیه نقدی تجلیل و قدر دانی به عمل آمد .

61865461346

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار