دادستان بندرگز گفت : دستگاه های امنیتی و انتظامی شهرستان در حال پیگیری و شناسایی مشوقان  برگزاری تجمعات غیرقانونی در بندرگز می باشند و مطمئنا با آنها برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش کناره ، در روزهای اخیر  مطلبی در فضای مجازی مبنی بر  ایجاد اغتشاش و تجمع غیر قانونی در بندرگز در گروه ها و کانالها منتشر شد ولی تجمعی صورت نگرفت.

دادستان شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره اظهار داشت  : بر اساس ماده 698 قانون مجازات اسلامی 1375 نشر اکاذیب و  تشویش اذهان عمومی به هر وسیله ای که صورت گیرد دارای وصف کیفری بوده و مجازات حبس و شلاق را در پی خواهد داشت کاظم طالبی گفت : گفتن و تشویق افراد به برگزاری تجمعات غیرقانونی ، حتی اگر اتفاق و اغتشاشی صورت نگیرد مسئولیت قانونی را در پی خواهد داشت واگر مسبب اغتشاش گردد چه بسا با مجازاتهای سنگینی روبرو خواهد شد.

وی افزود : اگر دغدغه واعتراضی نسبت به مشکلات وجود دارد از طرق قانونی می توان پیگیری نمود  برگزاری  تجمعات و راهپیمایی نیاز به  مجوز از مراجع ذیصلاح و رعایت تشریفات قانونی آن است  ودر مقابل ایجاد تجمعات و اردوکشی های خیابانی  غیر قانونی و سر دادن شعارهای هنجار شکن و  ضد نظام وانقلاب و اسلام کاری است که معاندان نظام خواستار آن بوده و پیگرد قانونی دارد.

دادستان شهرستان بندرگز با اشاره به اغتشاشات اخیر معاندان انقلاب اسلامی در کشور که  اعتراضات خود را به گرانی   ارتباط می دهند ، گفت : در برخی از این اغتشاشات افراد بی گناه جان خود را از دست داده اند  و حتی اماکن مقدس مثل حسینیه و امام زاده  به آتش کشیده شد ، سوال اینجاست که; آیا عامل و مسبب مشکلات اقتصادی افراد بیگناه و اماکن مقدسه می باشند؟
آیا این اقدامات چیزی جز افکار ضد اسلام و ضد انسانیت است؟

وی با تاکید برحفظ امنیت افزود : دستگاه های امنیتی و انتظامی وسایر دستگاههای ذیربط شهرستان بندرگز در حال پیگیری و شناسایی افرادی می باشند که در فضای مجازی و حقیقی مبادرت به نشر اکاذیب و تشویق مردم برای حضور در اعتراضات غیرقانونی وایجاد اغتشاشات می نمایند و قطعا وبه شدت با متخلفان و هنجارشکنان برخورد خواهد شد. 

طالبی دادستان شهرستان بندرگز در پایان از مردم فهیم ، هوشیار , با بصیرت و ولایتمدار شهرستان بندرگز تقدیر نموده و از مردم خواست مراقب فرزندان و عزیزان خود باشند .چرا که اکثر افراد حاضر در اغتشاشات اخیر جوانانی بودند که بدون غرض خاص و صرفا از روی کنجکاوی و هیجانات جوانی وارد این تجمعات شدند. ولی متاسفانه در دام شعارهای غیر قانونی افراد خودفروخته و ضد انقلاب قرار گرفتند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار