رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز از ثبت 9 اثر تاریخی شهرستان بندرگز در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش کناره ، طاها عسگری در مصاحبه با خبرنگار کناره با عنوان این خبر اظهار داشت : از سال 1305 تا سال 1394 ، 17 اثر از شهرستان بندرگز در فهرست اثار ملی به ثبت رسیده بود.

رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز افزود : از سال 94 تا کنون با پیگیری های انجام شده 9 اثر تاریخی و بومی شهرستان بندرگز به این لیست اضافه شده است که شامل : کافر تپه وطنا ، شیشار تپه باغو ، خانه درویشی بندرگز ، قلعه ملامن استون اباد ، مزرعه نوده نوکنده ، کافرتچه لیوان شرقی ، آیین قوم بنی اسد ، حلوا گردویی بندرگز  می باشد.

وی ادامه داد : همچنین 7 اثر تاریخی و بومی دیگر چون درخت 800 ساله چنار سرطاق ، درختان شمشاد (آخرین ذخیره کاه شمشاد جنگل هیرکان) و ... نیز در لیست انتظار ثبت قرار دارند.

 

دهه فجر و 3 افتتاح طرح گردشگری در شهرستان بندرگز

 رییس اداره گردشگری و میراث فرهنگی بندرگز گفت : 3 طرح گردشگری در شهرستان بندرگز در حال اجرا است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

عسگری افزود : سه طرح گردشگری و بوم گردی پروژه گردشگری  " گلستان خزر " که شامل  یک هتل 3 ستاره ، دوسالن مجالس ، سفره خانه سنتی ، رستوران بین راهی ، 12 سوییت اقامتی  و 13 مغازه تجاری می باشد ، دفتر خدمات هواپیمایی " یاس " با اشتغالزایی 4 نفر  و پروژه اقمتگاه بوم گردی در روستای لیوان شرقی با اعتبار بالغ بر 4 میلیار ریال در دهه فجر شهرستان بندرگز افتتاح خواهد شد.

وی تصریح کرد :شهروندان و روستا نشینان منطقه نیز می توانند با هماهنگی با اداره گردشگری و میراث فرهنگی با اجرای فضایی بومی و سنتی از تسهیلات رونق اقتصاد بوم گردی و گردشگری استفاده کنند.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار