نقطه قوت حساب کردن بهره مندی از همکاری که از نظر مدیر یاد شده، بیشترین اطلاعات را در اختیار او گذاشته و می گذارد ؛ تحت ملاحظات بالا، بزرگترین نقطه ضعف است. بالاخص اگر همکاران یاد شده مبتلا به آلودگی های اقتصادی گسترده ای باشند و با این مهندسی ( اطلاعات و مدیریت ) بدنبال حفظ وضع موجود کلونی خود باشند.

به گزارش کناره، اپیدمولوژی سیاسی امنیتی استان سیاست زده گلستان و حلقه های تصمیم ساز و مدیران تصمیم گیر آن نشان داده است که ما با یک سازمان پیچیده و چند لایه ای مواجه هستیم که سطح و عمق روابط در لایه به لایه های مختلف، با استتارهای کاملا فنی، فکر و حساب شده پوشانده و پوشش داده می شود.

این علم و بالاخص تجربه های شخصی محیطی در سازمان و فرا سازمانی، می تواند ما را در شناخت کامل عوامل تعیین کننده در وقوع پدیده ها و مدیریت کلان و بالاخص یافتن راه حلها، بمنظور ارزیابی دقیق اطلاعات و نظارت بر وضعیت های مختلف مدیریت کلان در سازمان رهنمون سازد.

در واقع این اپیدمیولوژی ما را قادر می سازد که منشاء، سطح، عمق و نوع خبر و اطلاعات و آسیب‌های احتمالی ناشی از تصمیم سازی و تصمیم گیری های کلان متاثر از آن را بخوبی بشناسیم و آلوده به اخبار و اطلاعات ویروسی برای اختلال در نرم افزار مدیریت کلان خود نشویم.

بنابراین رازآلودترین بخش مدیریت های کلان، فهم و درک چگونگی و منشا اصلی و هدایت کننده آلودگی آن به ویروس های مختل و منحرف کننده است که خیلی وقت ها امکان شناسایی بجهت هماهنگی های پشت پرده برای مواجهه های صوری در جلسات مشترک به سختی صورت می پذیرد. ( از قبل بصورت دوجانبه یا چند جانبه برای مواجهه های صوری و طرح اخبار و اطلاعات جهت دار هماهنگی می شود و... )

ابزاری که در این مهندسی اطلاعات برای مهندسی مدیریت ها از آن بهره می برند ؛ ابزار " ضد اطلاعات " است.

که عمدتا بهره گیری از آن در محیط های سازمانی پیچیده و چند لایه مرسوم است ؛ تا جایی که بخش عمده ای از توان و ظرفیت مدیران دارای افکار بلند، بسیار فعال و دارای برنامه مدون را مصروف خود می نماید و با دامن زدن به حواشی دامنه دار، وارد سیاه چاله های سیاست زدگی و روزمرگی استان می کند.

بزرگترین تهدید این مدیریت های کلان ویروسی شده، باور به در اختیار داشتن اطلاعات ۱۰۰ درصدی از وضعیت ها، پدیده ها، موضوعات، افراد، اشخاص و... است.

بنابراین نقطه قوت حساب کردن بهره مندی از همکاری که از نظر مدیر یاد شده، بیشترین اطلاعات را در اختیار او گذاشته و می گذارد ؛ تحت ملاحظات بالا، بزرگترین نقطه ضعف است.

بالاخص اگر همکاران یاد شده مبتلا به آلودگی های اقتصادی گسترده ای باشند و با این مهندسی ( اطلاعات و مدیریت ) بدنبال حفظ وضع موجود کلونی خود باشند.

تجربه شش ساله در مدیریت عالی این حوزه، از دفتر استاندار گرفته ( دفتر مشاور اجرایی در دوره دکتر علی محمد شاعری ) تا دفتر و مشاور حوزه معاونت سیاسی امنیتی استان و...، آموخته است که برای پیشگیری از چنین آلودگی های نرم افزاری می بایست نسبت به اقدامات ذیل اهتمام ویژه داشت :

1- شناخت کامل و همه جانبه حلقه اول تصمیم سازی و تصمیم گیری. الگو ل

2- ایجاد کانال های امن مردمی برای کنترل غیر ملموس حلقه اول. الگو ن

3- اهتمام ویژه نسبت به اصل عدم هوشیاری در برابر افراد و اشخاصی که چهره واقعی آنها شناسایی اما به هر دلیل مجبور به تحمل و همکاری با آنها هستیم. الگو ن

4- بهره گیری از ظرفیت های مدیران میانی ستادی در حوزه مورد نظر. الگو م

5- یک تغییر مدیریت ویژه خارج از ستاد، برای ایجاد همسویی همه جانبه و مقتدرانه در تمام دستگاه های استان ( ترجیحا غیربومی، دست پاک و غیرقابل نفوذ ) الگو ج

ضمن اینکه در مدیریت کلان علوی نیز چنین ضرورتی بر اهل فن پوشیده نیست. ( مستدرک الوسائل، ج 3، ص207)

به قلم دکتر حسن بیارجمندی کارشناس مسئول سابق امور امنیتی استانداری گلستان

منبع:گلستان ما

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار