معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به برنامه های این سازمان جهت توسعه تجهیزات هواشناسی گفت : یکی از اهداف دائمی سازمان ، تلاش در تولید تجهیزاتی است که در حوزه کاری مورد اطمینان و اعتماد باشد و مورد رضایت کاربرها قرار گیرد.

به گزارش کناره،  داوود پرهیزگار معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور در بازدید از ایستگاه هواشناسی بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره از راه اندازی سامانه تهک ( توسعه هواشناسی کاربردی ) خبر داد و افزود : در این سامانه اطلاعات هواشناسی به شکل کاربردی در اختیار کاربر نهایی قرار می گیرد و از اطلاعات آن مورد بهره برداری قرار می گیرد.
وی به فعالیت ها و اقدامات تخصصی در سازمان هواشناسی اشاره کرد و گفت : در افزایش توان پردازشی ، ابر رایانه ای طراحی شده که پردازش های سریع را انجام می دهد.
وی اضافه کرد : این ابر رایانه با توان 14 تراپلاپس در هر ثانیه 10 به توان 12 عمل را انجام می دهد و شرایطی را فراهم می کند که مدل های هواشناسی را اجرا و در خروجی آن ، پیش بینی های صحیح تهیه می شود.
 رییس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه توسعه شبکه پایش در سازمان هواشناسی همواره در دستور کار قرار دارد ، افزود : فعالیت رادار هواشناسی استان اردبیل که یکی از بخش های شبکه پایش به توسعه رادارهای هواشناسی است ، آغاز شده و 24 رادار دیگر نیز در شبکه اصلی کشور ایجاد خواهد شد.
پرهیزگار در پایان با اشاره به وجود رودخانه ها و سیل خیز بودن منطقه بندرگز گفت : در این خصوص مطالعاتی انجام خواهد شد تا حوزه آبریز رودخانه ها مشخص و برنامه ریزی لازم صورت خواهد گرفت تا امکاناتی در حوزه های آبریز و بستر رودخانه ها فراهم و سیل را در زمان لازم و به موقع اطلاع رسانی کند.

/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار