فرمانده سپاه شهرستان بندرگز به مناسبت آغاز هفته بسیج در نشت خبری با اصحاب رسانه  با عنوان برنامه های هفته بسیج گفت : مهمترین هدف فرهنگی تربیتی بسیج  مبارزه فکری و اعتقادی ایست.

به گزارش کناره ، سرهنگ مجید زمانی فرمانده سپاه شهرستان بندرگز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج با بیان تاریخ ایجاد بسیج مستضعفین و اهداف آن اظهار اشت: امروز هم با همان طرز فکر بسیج و رویه ای که امام خمیتنی (ره) برای بسیج در نظر گرفته شده باید پیش رفت.

سرهنگ زمانی با اشاره به اهم برنامه های هفته بسیج در شهرستان بندرگز گفت : با توجه به این که هفته بسیج از  30 آبان با شعار " بسیج ، انقلابی و خدمتگذار "  آغاز شد، برنامه هایی نیز به مناسبت این هفته در شهرستان برگزار می شود که از جمله غبار روبی گلزار شهدا  ، نشست ها و گردهمایی های بصیرتی ، نشست منتظران موعود ، مسابقات مقاله نویسی و ورزشی در پایگاه ها، برپایی نمایشگاه کتاب و کتابخانی، جشنواره غذاهای بومی محلی ، پیاده روی حلقه های صالحین ، شبی با خاطرات رزمندگان و شهدا ، همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی ، یادواره شهدا و طرح واکسیانسیون دام و طیور و ... .

وی افزود : یکی از رویکردها و برنامه های بسیج در راستای اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی است، در همین راستا  در هفته بسیج برنامه متمرکزی در سطح شهرستان با حضور افرادی که در راستای اقتصاد مقاومتی تسهیلات گرفته اند و فعالان این عرصه  برای هم اندیشی برگزار خواهد شد.

SAPAH72532 1

همچنین در طول سال اردوهای جهادی  در پایگاه ها به صورت مستمر در حال برگزاری ایست ، مهمترین برنامه در این هفته برگزار می شود همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی ایست که با حضور مسئولان متولی در این حوزه و افرادی که در حوزه اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت کردند و افراد موفق این حوزه برگزار خواهد شد.

اگر تعامل و همکاری بین ادارات نباشد ممکن است برنامه ها به کیفیت لازم نرسد گر چه بسیج مستقل است

فرمانده سپاه بندرگز با اشاره به همکاری دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری برنامه های بسیج گفت: دستگاه های اجرایی شهرستان بندرگز نیز دربرخی از برنامه های بسیج تعامل دارند و برنامه هایی نیز تاکنون برگزار شد از جمله سالگرد شهدای غواص گلستان  در بندرگز ، تشکیل ستاد اجرایی 4000 شهید استان گلستان در بندرگز  و  همچنین  یادواره شهدای شهرستانی که در بندرگز در پیش داریم و یا برنامه ها و راهپیمایی هایی و تجمع هایی  که در شهرستان داریم ، مطمعنا اگر تعامل و همکاری بین ادارات نباشد ممکن است به کیفیت لازم نرسد گرچه بسیج مستقل است و بر اساس ظرفیت هایی که الحمدالله در بسیج وجود دارد به ایفای نقش خود می پردازد ولی با حضور دستگاه های اجرایی در کنار آن  می تواند روند بهتری را نشان دهد و اگر مسئولین شهرستان خود را به زبان بسیجی می دانند ، باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری اقدام و عمل را  در تفکر بسیجی با حضور خود در برنامه های بسیج نشان دهند.

وی در خصوص برنامه های اجلاسیه 4000 شهید گلستان  در بندرگز گفت : در اجلاسیه یادواره 4000 شهید  استان گلستان ، تا کنون جلسات متعدد در این خصوص بگراز شد ، دستور العمل ها ابلاغ و کمیته ها در شهرستان شکل گرفت و احکام صادر شده است ،برنامه محوری که در شهرستان بندرگزانجام می شود برگزاری دعای کمیل است و برنامه هایی هم درمرکز استان انجام می شود که نیروهایی از بندرگز اعزام خواهد شد.

سابقه بسیج نشان داده است که در همه ابعاد سیاسی ، اجتماعی ، فرهنگی امنیتی و ... حضور پر رنگی را دارد

سرهنگ زمانی  ایجاد بسیج آرزمانی را در گرو مبارزات فکری و اعتقادی بسیجیان دانست و اتفزود : اگر قرار است بسیج آرمانی اتفاق بیفتد نیاز به یکسری زیرساخت ها دارد مهمترین هدف فرهنگی تربیتی بسیج  مبارزه فکری و اعتقادی ایست ، حفظ دست آورد های انقلاب اسلامی ایست این روزها دشمن به دنبال آن است که رنگ و بو ونقش انقلاب اسلامی را در داخل و خارج از کشور از بین ببرند نمونه آن در دانشگاه منابع طبیعی گرگان توهینی که به جایگاه مقام معظم رهبری و روحانیت و شهدای مدافع حرم انجام شد و متاسفانه هیچ  دستگاهی را ندیده ایم به جز سپاه که در مقابل این اتفاق موضع ای بگیرند، از دیگر اهداف بسیج مردمی کردن امنیت در کشور.

فرمانده سپاه بندرگز در پایان گفت : بصیرت و آگاهی برتری شاخص تفکر بسیجی ایست ، بسیج امروز در همه اعماق انقلاب حضور دارد بسج محلات ، بسیج هنرمندان ، بسیج ورزشکاران ، بسیج کارکنان دولت و...، این قرار است اتفاق مهمی در جامعه انجام دهد که آن ایجاد تفکر بسیجی در جامعه وخدمت صادقانه را در جامعه داشته باشد.

وی تصریح کرد : مهمترین آفتی که ممکن است بسیج به آن گرفتار شود ، کم رنگ شدن ارزش هاست که می طلبد همه نیروهای بسیجی نسبت به این اتفاق جدیت و توجه ویژه ای داشته باشند.

وی ادامه داد : یک جامعه بسیجی ، جامعه ای است که فساد ، فقر ، تبعیض و بی عدالتی در ان نباشد ، دشمن در آن مسلط نباشد و خودش یک قدرت مستقل باشد و زیر پرچم کشورهای استعمارگر از جمله آمریکا نباشد ، یک انسان فاسد ، فاجر و یا یک بیگانه بر کشور حاکم نباشد تنها راه ایجاد همچین جامعه ای  ایجاد تفکر بسیجی در جامعه است .

وی در تعریف بسیج در یک جمله گفت : بسیج به تمام معنا یعنی امدن به صحنه و میدان ، میدان چالش ها حیاتی و مشکلات اساسی، ان زمانی که به کشوری حمله شود و مردم  آن کشوربه میدان بیایند تا از مرزهای  خود در تمام ابعاد  محافظت کنند.

SAPAH72532 1

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار