سردار غلامی گفت: در هر شهرستان ، با انجام مطالعات تخصصی یک محصول دارای ضایعات ، محصولی که بدون فرآوری در بازار عرضه می شود را انتخاب و ساماندهی و زنجیره آن را تکمیل می کنیم که انشاءالله زمینه ای را فراهم کنیم تا در سنوات آینده به صورت خودکار توسعه پیدا کند و آن منطقه تبدیل به قطب فرآوری شده به آن محصول شود .

به گزارش کناره ، سردار غلامی رئیس بسیج سازندگی کشوردر جلسه اقتصاد مقاومتی با حضور مسئولین اجرایی بندرگز در سالن جلسات سپاه این شهرستان در تشریح مهمترین برنامه های بسیج سازندگی کشور در سال 95  اظهار داشت : سازمان بسیج سازندگی در سال 95 در امتداد عملکرد سال های 92 تا 94 در حوزه اقتصاد مقاومتی همان رویکرد را در حال ادامه دادن است با این هدف که امسال برنامه ریزی بر این است که بتوانیم با ایجاد حداقل 50000 واحد کوچک اقتصاد مقاومتی که 38000 واحد آن در حوزه و عرصه های مختلف اقتصاد مقاومتی است ، 12000 واحد آن صنایع تبدیلی کوچک خانگی در حوزه مهار ضایعات محصولات کشاورزی است.

سردار نعمان غلامی گفت : ، با ایجاد این 50000 واحد به دنبال تحقق ایجاد 70000 شغل در کشور هستیم ودر برنامه سال 95 ما بیشتر تمرکز مان بر روی قطب های صنایع تبدیلی است یعنی 12000 واحد کوچک صنایع تبدیلی در هر شهرستان ، با انجام مطالعات تخصصی که با مسئولین و کارگروه اقتصادی که وجود دارند یک محصول دارای ضایعات ، محصولی که بدون فرآوری در بازار عرضه می شود را انتخاب می کنیم و برای آن محصول به صورت متمرکز تعداد مورد نیاز از 10 تا 40 واحد کوچک صنایع تبدیلی را ایجاد میکنیم که بتوانیم انشاءالله زمینه ای را فراهم کنیم در سنوات آینده به صورت خودکار توسعه پیدا کند و آن منطقه تبدیل به قطب فرآوری شده به آن محصول شود .

وی ادامه داد: مثلا امروز ما در شهرستان بندرگز با مطالعاتی که کارگروه انجام داده ، 100 واحد فعال تولید قارچ ، 120 واحد فصلی در حوزه قارچ کار می کنند و 60 واحدی که بوده و تقریبا تعطیل هستند .

سردار افزود: این مجموعه حدود 280 واحد است در عین حال در همین شهرستان در شهرک صنعتی ، یک کارخانه تقریبا صنایع تبدیلی وجود دارد که می تواند با تغییر خط تولیدش مثلا بلانچ ( نیم پز کردن قارچ )، زمینه ی فرآوری این محصول را ایجاد می کند که اگر این حلقه را ما به هم وصل کنیم تمام واحد های تولید کننده قارچ در اینجا فعال خواهند شد . لذا ما در شهرستان بندرگز انشاء الله صنایع تبدیلی قارچ را امسال فعال خواهیم کرد که منجر به فعال نمودن این واحدها باشد .

رئیس بسیج سازندگی کشور با اشاره به برنامه راه اندازی واحد های کوچک برای محرومیت زدایی و درآمد زایی کشور گفت: امسال کار دیگری که در برنامه سازمان بسیج قرار گرفته و بسیج صنعتی آن را دنبال می کنند گروه های جهادی صنعتی نیز راه اندازی شده که این گروه های جهادی صنعتی از بین متخصصان صنعت گران ، حقوق دانان و افراد با تجربه  صنعت، ایجاد شده با هدف پیگیر عارضه کارگاه های بسته و تعطیل و برطرف کردن مشکلات این کارگاه ها با کمک دستگاه های اجرایی شهرستان به دنبال راه حل بازگشایی مجدد و حل مشکل این شرکت ها هستیم.

وی ادامه داد: در بحث جهادی هم برنامه ریزی شده که 1میلیون 24 هزار نفر در سطح کشور به اردوهای جهادی اعزام کنیم که دراین روزها در حال برگزاری است و تابستان اوج برگزاری این برنامه است.

سردار غلامی در پایان تصریح کرد: با استفاده از تجربه سه سال گذشته در شناسایی افراد دارای قابلیت مدیریت ایجاد واحد ها و رصد و نظارت واحد ها و کمک به ماندگاری واحد  وتکمیل زنجیره ارزش این واحد ها تجربه ها را در بحث ساماندهی پروژه های اقتصاد مقاومتی پیاده خواهیم کرد.

 

با دادن تسهیلات و ساماندهی از سوی بسیج سازندگی سپاه شهرستان بندرگز موقعیت خوبی برای جوانان اهل کار و ایجاد  اشتغال فراهم آمده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بسیج سازندگی سپاه شهرستان بندرگز مراجعه کنید

 

sardarqolami954212365 1

sardarqolami954212365 1

sardarqolami954212365 1

sardarqolami954212365 1

sardarqolami954212365 1

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار