آیین تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان بندرگز در فرمانداری بندرگز برگزار شد...

به گزارش کناره ،فرماندار بندرگز در این آیین با تبریک روز خبرنگار اظهار داشت : گرامی میداریم یاد وخاطر شهید صارمی که از خبرنگاران متعهد و متدین جمهوری اسلامی در حمله طالبان به مقر مرکز خبرگزاری و  نمایندگی صداوسیما به شهادت رسید.

علی اصغر میرزایی گفت : همین سرنوشت شهید صارمی نشانگر مشکلاتی است که در عرصه خبر و خبرنگاری وجود دارد.

وی افزود : خبرنگار تقریبا به مثابه تیم های امداد رسانی در عرصه بین الملل است و باید در جنگ ها باشند و هرچند در بداخلاقی که در جامعه جهانی وجود دارد تیم های امدادی گاها مورد هدف قرار می گیرند و خبرنگاران هم از لحاظ مقررات و عرف چنین مصونیتی را برایشان تعریف شده است.

میرزایی اضافه کرد : خبرنگار برای اجرای رسالتی که بر عهده دارد در عرصه های پرخطر هم ظاهر می شود تا رسالتش را ایفا کند ، خداوند تبارک و تعالی قسم یاد کرد به قلم یعنی قلم حرمت دارد ، چه کسانی باید حرمت این قلم را نگه دارند ، کسانی که در عرصه های مختلف قلم می زنند.

فرماندار بندرگز گفت : قطعا خبرنگار  یکسری ویژگی و شاخص هایی دارد و یکی از شاخص ها می تواند تعهد و تدین خبرنگار باشد که این ویژگی می تواند حرمت قلم را نگه دارد .

میرزایی ادامه داد : فلسفه وجودی خبرنگار تحقیق و تفحص است و آیا در این رابطه بررسی داشتید که خداوند چرا به قلم قسم یاد کرد. بنظر بنده  اگر قلم نبود سواد هم نبود و تاریخ نداشتیم و شاید علمی که الان داریم وجود نداشت  و حتی این قلم به عنوان زبان گویایی است که جامعه را آگاه می کند و اگر ما بتوانیم حرمت این قلم را نگه داریم .

نماینده عالی دولت در شهرستان بندرگز در ادامه گفت : یکی از راه های درست این است ما باید در مسیر درست و صحیح قلم بزنیم و واقعیت ها را منعکس کنیم وکسی که تعهد داشته باشد هیچ گاه به خود اجازه نمی دهد برای حب و بغض شخصی یا جناحی و گروهی واقعیت ها را زیر پا بگذارد .

وی افزود : یکی از شاخصه های حرمت نگه داری اینکه واقعیت ها را منعکس و به آن بپردازیم و قطعا شاخصه های مختلفی را می شود برای خبرنگاران مدنظر قرار داد.

فرماندار بندرگز با بیان اینکه ذوق و سلیقه و استعداد خبرنگار از ویژگی های دیگر خبرنگاران  است ، افزود : کسی که علاقه و سلیقه نداشته باشد نمی تواند در این عرصه موفقیت داشته باشد و اگر کاری که از روی ناچاری باشد در آن ذوق و سلیقه نیست وکسی که با علاقه وارد عرصه ای می شود و قرار بگیرد قطعا خلاقیت هایی دارد .

میرزایی ادامه داد : خلاقیت و ابتکار بخشی از آن به ذوق و سلیقه برمی گردد و برای مثال یک عکس به صورت حرفه ای گرفته و  منعکس شود می تواند پیام بزرگی را منعکس کند و یک تیتر تحول بزرگی ایجاد می کند و به حرفه خبرنگاری و ذوق و سلیقه برمیگردد.

وی تاکید کرد : قطعا علم این حرفه را باید داشته باشیم و تخصص آن را باید کسب کرد و باید تخصص لازم در زمینه های مختلف به ویژه خبرنگاری کسب کنیم و به هر حال تخصص لازم را داشته باشیم.

این مقام مسوول ادامه داد : در بحث خبر اگر علم و تخصص داشته باشیم می توانیم تحلیل خوبی ارائه دهیم و اگر از گزارش تهیه شده  تحلیل خوبی نداشته باشیم شاید شنونده و مخاطب به مفهوم مدنظر نرسد و اگر گاها گزارش و خبر تحلیل خوبی نداشته باشد شاید برداشت معکوس آن صورت گیرد.

وی تصریح کرد : تکنیک و ابزارآلات فنی در اختیار ما  است و فضای مجازی گوی سبقت را از موارد خبری و رسانه ای ربوده است.

وی تاکید کرد : ما باید هم توان استفاده از ابزار را داشته باشیم هم مهارت لازم را تا از تکنیک ها به نحو احسن در عرصه خبرنگاری استفاده و بهره ببریم.

فرماندار بندرگز با بیان اینکه جرات و جسارت برای خبرنگار یک ویژگی بسیار مهم است  ، افزود : اگر خبرنگار جرات نداشته باشد واقعیت ها را مطرح نماید جزء  ضعف هایی است که باید برای رفع آن چاره ای کند.

میرزایی گفت : شاید در بعضی از مواقع اشتباهی رخ دهد خبرنگار باید جسارت را داشته باشد که به اشتباه خود اعتراف کند و اشتباه را  اصلاح کند.

وی ادامه داد : واقعا هم اینگونه است خبرنگار وقت و زمان نمی شناسد و سعی و تلاش خبرنگاران شبانه روزی است حتی در تحقیق و بررسی امور . شاید همه امورات شما خبری نیست  و گزارش هم تهیه می کنید  و پیرامون آن گزارش شاید در بعضی موارد نیاز باشد ماه ها تحقیق و بررسی داشته باشید و نقشی که شما برای انتقال مشکلات و معضلات برای مسوولان دارید نقش بسیار مهمی است.

 این مقام مسوول اظهار داشت : خبرنگار  می تواند زبان گویای جامعه باشد  و اما زبان های متفاوتی در جامعه وجود دارد و باید آن را تفکیک کرد و آن چیزی که به عنوان واقعیت در جامعه مطرح و بعنوان انتظارات جامعه است منعکس شود .

میرزایی افزود : شاید در بعضی مواقع انتظارات غیر واقعی هم باشد و اینجاست که خبرنگار می تواند رسالت اصلی خود را ایفا کند و اگر مواردی بعنوان انتظارات غیر واقعی مطرح است به عنوان واقعیت مطرح نکند و انعکاس واقعیت ها کمکی است به مسئولان و ما باید استقبال کنیم.

وی ادامه داد : خبرنگار باید صبور و با حوصله داشته باشد و با توجه به شغل شما در بررسی ها و کم توجهی ها باید صبر و تحمل وجود داشته باشد که برخوردهای احساسی صورت نگیرد . اگر خبرنگار برخورد احساسی داشته باشد قطعا اشتباهی صورت می گیرد و در خیلی از موارد باید متانت و درایت باشد که بتوانید  به موارد صحیح بپردازید و منعکس کنید و صبر و حوصله یکی از ابزارهای مهم برای خبرنگار است.

فرماندار بندرگز گفت : یکی دیگر از وظایف اصلی خبرنگار انتقاد و منتقد بودن است و ماهیت کار خبرنگاران معمولا ماهیت انتقادی است اما این نقد باید منصفانه باشد و اگر در جاهایی مطلبی در مورد دولت گفته  می شود باید خدمات دولت هم بازگو شود.

میرزایی به شرایط کشور قبل از برجام اشاره کرد و گفت : پس از برجام حداقل ثبات قیمت در بازار بوجود آمده و خدمات جامع به جامعه ارائه شد و هم در عرصه بین المللی توانستیم حقانیت خود را ثابت کنیم و هم در داخل خیلی از مسائل و مشکلات را مرتفع کردیم .

وی ادامه داد : ما انتظار نداریم فقط از دولت تعریف شود و وظیفه خبرنگار این نیست  و مسائل و مشکلات باید منعکس شود و شاید خیلی از موارد مردم و جامعه به مسئولان دسترسی ندارند و خواسته ها و حرف های خود را از طریق خبرنگاران منعکس میکنند اما خدمات دولت هم باید دیده شود و  به صورت متوازن مطرح و منعکس شود .

فرماندار بندرگز گفت : شما می توانید جریاناتی که وجود دارد یا بوجود می آید را جهت دهی کنید و مثلا در مساله اجتماعی و سیاسی  خبرنگار می تواند هم نقش تحریک کننده  و هم نقش آرام کننده داشته باشد. میرزایی اظهار داشت : همه می خواهیم برای پیشبرد امور در کشور و  منطقه کمک و همراهی کنیم و بنابر این است که در کنار هم باشیم و برای رفع مسائل و مشکلات همدیگر را یاری کنیم.

در این آیین از خبرنگاران تجلیل و قدردانی شد.

در پایان این مراسم خبرنگاران به انفاق فرماندار بندرگز از بیمارستان 96 تختخواب بندرگز بازدید کردند .

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

khabarnegar3284756725 1

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار