در پی حواشی موجود در شهرستان بندرگز بر آن شدیم تا مصاحبه ای با حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه تازه نفس و انقلابی شهرستان بندرگز داشته باشیم...

به گزارش کناره، پس از تودیع و معارفه امام جمعه جدید شهرستان بندرگز بر آن شدیم تا گفت و گویی  برای آشنایت بیشتر مردم با حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه جوان و انقلاابی شهرستان بندرگز داشته باشیم.

با اینکه  حجت الاسلام حسینی از برخی رسانه ها و افراد منطقه که قبل از آمدنش وی را به برخی از احزاب خاص گره زده بودند گلایه داشت و خود را دور از جریانات حزبی و گروه ها معرفی نمود و خط و مشی خود را در راستای ولایت مطلقه فقیه و شعار مقام معظم رهبری " اقدام و عمل " بیان کرد ، با این حال مصاحبه با ما را با رویی باز پذیرفت که شرح این گفت وگو را در زیر می خوانید؛

hosani27846235 1

بيوگرافي از خودتون بفرمایید؟

سيد ابولفضل حسيني هستم ، متولد 56 در علي آباد کتول - ابتدايي و متوسطه را در علي آباد خوانده ام-سوم راهنمايي به بعد

دو سال حوزه حضرت ولي عصر اصفهان-خوانسار بوده ام ،پس از آن  بمدت 4 سال در مدرسه علميه امام خميني گرگان مشغول به تحصيل بوده ام.

پس از اتمام دوره مقدماتی در این حوزه، سطح يک تا دروس خارج رو هم درقم،از اساتيد بزرگواري آيت الله سبحاني آيت الله واعز موسوي حضرت آيت الله ادبي و حضرت آيت الله عابدي در محضرشان استفاده کرديم ، سال 88 - پنجم آذر توفيق حاصل شد که بعنوان امام جمعه خادم مردم ، در شهرستان ملکشاه استان ایلام سرباز ولايت باشيم .

جايگاه نماز در حکومت اسلامي از نظر شما؟

سبک زندگي اسلامي يکي از موضوعاتي است که برآن تاکيد دارد ،اداي فرايض که يکي از مهمترين آن، نماز است و نماز به تعبيري تشکر از خداست و نوع تشکر کردن هم خود خدا مشخص کرده است،خدا گفته من اين نعمتها را بشما داده ام و مي خواهم از من چنین تشکر کنين ،تشکر از من  ، نماز خواندن است.

نماز بعنوان يک فريضه در دين مبين اسلام، هم در قران و هم از لسان مبارکه اهل بيت عليه السلام بهش تاکيد شده بعنوان يک عبادت ، خب اين عبادت هم مسائل فرديش لحاض هست هم مباحث اجتماعيش،بحث فرديش خب انسان بعنوان يک بنده که مورد لطف و رحمت خداوند قرار ميگيره از نعمات الهي بهرهمند ميشود از خداوند تشکر ميکند.

در بحث مسائل اجتماعيش که بصورت جماعت برگزار کردن در مسجد جامعه برگزار شدن يا در مسجد محل برگزار شدن اين اجتماع و ایجاد اين همدلي و هم زباني يکسري برکات و آثار خير در جامعه و در اون اجتماع ايجاد ميکند که علفت و مهرباني و جوياي احوال حال هم بودن بين نمازگزاران ، رفع رجوع مسائل و مشکلاتي که وجود دارد بين افراد در محله در منطقه و برکاتي که بزرگان و علماي دین برایش برشمردند.

يک امام جمعه خوب چه خصوصياتي بايد داشته باشه؟

مقام معظم رهبري معیارهایی را در اینباره فرموده اند ، بنظر من کسي که اون منويات مقام معظم رهبري رو در خصوض جايگاه نماز جمعه و تريبون نماز جمعه معرفي کرده اند را عملياتي کند ،امام جمعه موفقي خواهد بود و نماز جمعه اون نماد وحدت و همدلي خواهد شد و فريضه ي عبادي و سياسي محقق و ادا خواهد شد.

مهمترين معيارها که بنده خيلي به آن توجه دارم،جذب جوانان و نوجوانان است ، کوتاهی و مفيد بودن خطبه ها ، مطرح کردن موضوعاتي که درسطح منطقه و آن شهر و شهرستان جايگاه عملياتي شدن را داشته باشد و درواقع مصداق اقدام و عمل باشه.

مردم بندرگز و چطور ديديد ؟

من مردم بندرگز و سالهاست ميشناسم ، هم استاني هستيم و هم منطقه اي ، دلاور مرديهاي اين مردم ، رشادتهاشون ايثارگريهای رزمندگانشان و سردارانشون شحره ي منطقه هستند.

ظرفيتهاي بسيار خوبي که در حوزه ي فرهنگ و ديني در بندرگز وجود دارد که الحمدالله ،شايد خيلي از جاها به اين ظرفيتها قفلت شده ، ولي اثرها و ظرفيتهاي بسيار خوبي در سطح شهرستان هست،جوانهاي  بسيار خوبي دارد مساجد و هيئتهاي فعال .

 اين نمازهاي جمعه و جماعت و اين حضور و اين شکوه بيانگر اين است که يک عقبه يک پشتيباني قوي باورهاي ديني

در سطح شهرستان و دربين مردم هست که اين پتانسيل يک قدرت و قوت بزرگ و عظيم که ميشه از آن بهترين بهره برداري را کرد.

براي حضور بيشتر مردم ،مخصوصا جوانان در نماز جمعه،چه راهکارهايي پيشنهاد ميکنيد؟

من نگاهم به نماز جمعه و تريبون نماز جمعه ،نگاه رسانه ایست ، به نظر من نماز جمعه يک رسانه است،يک رسانه در صورتي ميتواند پويا و تاثيرگذار باشد که از تمام ظرفيتها و نقاط مثبت در سطح شهرستان استفاده کند.

يکي از قالبهاي بسيار تاثيرگذار در پويايي نمازجمعه،هنر است، استفاده از جوانها با طرحها و ايده هايي که دارند مخصوصا در قالب هنر، بنظر من فضاي نماز جمعه يک فضاي باشکوهي خواهد شد.

ظرفيت جوانان، انگيزه ، انرژي، خلاقيت و نوآوري از ويژگيهاي جوان و نوجوان است ،با آوردن آن در قالب هنر ومطرح کردنش در تريبون نمازجمعه ، جمعيت قالب ميشود جوان و نوجوان،  خطبه هاي بروز، نماز عبادي سياسي با شکوه خاصي برگذار ميشود .

در شهرستان ملکشاهی در طي 7سال همين قالب رو اجرا کرديم و آثار و برکات بسيار خوبي را ما شاهد بوديم.اينجاهم با وجود جوانان و مردمي خوب محقق خواهد شد.انشالله.

 

حجت الاسلام حسینی دراولین تجربه خود به عنوان امام جمعه شهرستان ملکشاه استان ایلام فعالیت های چشمگیری در این منطقه انجام داد که در زیر به بخشی از آن می پردازیم؛

 

جشن نیمه شعبان در شهرستان ملکشاهی

 

جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیریت محترم جهاد کشاورزی در نماز جمعه ملکشاهی

 

تئاتر به مناسبت جشن انقلاب اسلامی در شهرستان ملکشاهی

پيش نمايش

 

مراسم بزرگداشت مرحوم شیخ نمر در شهرستان ملکشاهی

 

 

در پی فعالیت های تاثیرگذار و چشمگیر فرهنگی در شهرستان ملکشاهی گروه مستند ساز شبکه یک سیما با حضور در شهرستان ملکشاهی از فعالیتها و کارهای انجام گرفته و در دست تولید دفتر امام جمعه شهرستان ملکشاهی فیلم برداری و مستند سازی کردند.

 

دیدگاه‌ها   

+1 #1 کشاورز م دامدار 1395-04-23 11:17
سلام
اقا اگر واقعا دقدقه جوانان بندرگز رو دارید یک سری به جهاد بندرگز و خصوصا اموردام بزنید جایی که تنها نیروی بومی شهرستان رو به مراکز خدمات حومه دیپورت میکنند تا عدالت محوری رو کاملن نشون بدن .با توجه به شناختی که از سایت پر محتوی کناره داریم خواستار پیگیری جدی این موضوع چه از طریق امام جمعه محترم و چه از طریق فرمانداری و یا مراجع زیربط هستیم.تا کی فرزندان این شهر نردبانی برای غیر بومیها باشند.خواستار پیگیری سایت کناره هستیم تا این معضل صعف مفرط مدیریت جهاد بندرگزحل و فصل شود و این قدر حق جوانان تحصیل کرده بندرگزی پایمال نشود.با تشکر.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار