نماینده  مردم بندرگز، بندرترکمن و کردکوی در مجلس با بیان اینکه توقف صیدهای بی‌رویه در بندر ترکمن نیازمند ایجاد فرصت‌های شغلی جایگزین برای صیادان است،گفت: نسل بسیاری از ماهیان در معرض خطر است.

به گزارش گناره ، امین  نورقلی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره وضعیت صیادان کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان، گفت: صیدهای بی‌رویه به میزان ذخایر آبزیان دریایی خسارت وارد می‌کند اما از سوی دیگر اقتصاد معیشتی صیادان نیز با منابع آبی دریایی گره خورده است. 
 نماینده  مردم کردکوی، ترکمن، بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چالش حمایت از منابع آبزیان دریایی با جلوگیری از صیدهای بیرویه و وابستگی صیادان به اقتصاد دریایی برای تامین معیشت با ایجاد فرصت‌های شغلی جدید بر طرف می‌شود، تصریح کرد: ما مخالف صیدهای بی‌رویه صیادان در این حوزه انتخابیه هستیم اما از طرفی دیگر زمانی که شغل جایگزین برای صیادان در نظرگرفته نشود نمی‌توان صید را از سواحل دریایی متوقف کرد. 
وی با یبان اینکه بهبود وضعیت صیادان بهمانند مشکلات کوله‌بران نیازمند ساماندهی مدیریتی است، تصریح کرد: عدم فرصت‌های شغلی جدید برای کوله‌بران و صیادان موجب می‌شود که این اقشار زحمتکش  فرصت‌های شغلی فعلی را ترک نکند. 
نورقلی‌پور ادامه داد: دولت برنامه‌ای را در پیش گرفته است که تنها صیادان مجاز بتوانند به صید بپردازند و این در حالی است که تعداد صیادانی که به صورت غیر رسمی وارد دریا می‌شوند، بسیار زیاد است؛ بنابراین برای رفع مشکل اساسی صیادان باید فرصت‌های شغلی جایگزین در نظر گرفته شود. 
وی با بیان اینکه پرورش ماهی در قفس می‌تواند جایگزین مناسبی برای صید در دریا باشد، یادآورشد: صیادان توان اقتصادی برای ورود به پرورش ماهی در قفس را ندارند بنابراین بهترین راهکار برای جلوگیری از صیدهای بی‌رویه این است که دولت  تسهیلات  لازم  را برای ورود صیادان برای تولید ماهی در قفس مهیا کند. 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه توقف صیدهای بی‌رویه در بندر ترکمن نیازمند ایجاد فرصت‌های شغلی جایگزین برای صیادان است، یادآورشد: نسل بسیاری از ماهیان در  معرض خطر است.
انتهای پیام/
منبع:بازارکار

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار