فرمانده نیروی انتظامي شهرستان مينودشت از دستگيري دو جاعل اسکناس‌هاي تقلبي خبر داد.

به گزارش کناره به نقل از مینوخبر، سرهنگ « سيد داود حسيني» در این خصوص گفت: در پي كسب خبري مبني بر اين که دو نفر جاعل که در امر تهيه و چاپ اسکناس و چک پول‌هاي تقلبي در سطح شهرهاي شرق استان فعالیت مي‌كنند، موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت.

minookhabar53 2

وي افزود: ماموران پليس آگاهي شهرستان با انجام تحقيقات پليسي، محل فعاليت آنان را در يکي از محله‌هاي مينودشت شناسايي و با هماهنگي مراجع قضائي طي يک عمليات پليسي دستگير كردند.

سرهنگ حسيني گفت: در بازرسي از محل فعاليت آن ها، کاغذ مخصوص اسکناس، دو دستگاه کيس و دو عدد لپ تاپ حاوي نرم افزار چاپ اسکناس هاي جعلي با ارزش‌هاي ريالي متفاوت کشف شد.

اين مقام انتظامي اضافه كرد: متهمان پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مراجع قضائي معرفي شدند.

وي به شهروندان توصيه کرد: در هنگام دريافت چک پول و اسکناس به نکات امنيتي تعبيه شده در آن دقت کرده تا در دام سود جويان که اقدام به چاپ اسکناس تقلبي مي‌كنند گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامي مينودشت در خصوص راه هاي تشخيص چك‌پول‌هاي جعلي و اصلي گفت: يكي از راه‌هاي تشخيص چك‌پول‌هاي اصلي از فرعي كشيدن دستمال كاغذي بر روي آن است به گونه اي كه اگر با كشيدن دستمال كاغذي بر روي چك پول دستمال رنگي شد، به معناي اصل بودن آن است در غير اين صورت جعلي است.

وي ادامه داد: يكي ديگر از راه‌هاي تشخيص چك‌پول‌هاي اصل از جعلي، تاباندن اشعه ماوراء بنفش است كه اگر به آن دسترسي نداريد در بازار ماژيك‌هاي مخصوص تشخيص اسكناس‌هاي اصل موجود و خاصيت اين ماژيك‌ها به گونه‌اي است كه تنها روي اسكناس‌هاي تقلبي رنگ پس مي‌دهند و اگر روي اسكناس‌هاي تان نقش ايجاد نكرد، يعني پول‌ شما اصل مي باشد.

اين مقام انتظامي به آخرين طريقه شناسايي چك‌پول‌هاي جعلي از اصل آن اشاره و بيان کرد:‌ اصل مهم ديگر، داشتن زبري و برجستگي در كناره‌هاي ايران چك است كه اگر داراي اين برجستگي‌ها باشد به معناي اصل بودن آن است.

سرهنگ حسيني در پايان از شهروندان خواست در صورت مواجه شدن با چنين مواردي مراتب را از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 گزارش کنند.

minookhabar53 2

minookhabar53 2

minookhabar53 2

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار