آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات استانی با حضور مدیر کل و رئیس حوزه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان و مسولان در شهرستان بندرگز برگزار شد.

به گزارش کناره،   آیین اختتامیه جشنواره خوشنویسی آیات و کرامات استانی  با حضور مدیر کل و رئیس حوزه قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان ، فرماندار بندرگز، امام جمعه بندرگز ، مسئولین و هنرمندان خوشنویس استان گلستان در سالن آمفی تئاتر ارشاد شهرستان بندرگز برگزار ، و محمد رعیت مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ضمن تبریک مناسبت میلاد امام موسی کاظم (علیه السلام) از تلاش بی وقفه ستاد اجرایی جشنواره و همکاری اداره ارشاد اسلامی شهرستان و مسئولین شهری در هر چه با شکوه تر برگزار کردن این اختتامیه که زحمت فراوانی کشیده اند تقدیر و تشکر به عمل آورد ، رعیت با اشاره به اینکه  خوشنویسی یا خطاطی به معنی زیبانویسی یا نوشتن همراه با خلق زیبایی است و فردی که این فرآیند توسط او انجام می گیرد خوش نویس نام دارد. هنر خوشنویسی را هنر والایی دانست و در این خصوص از این هنر به عنوان هنر دینی و قرآنی و پاک ترین هنر یاد کرد.
 
هزار جریبی  دبیر جشنواره در این خصوص گفت ؛ بعد از یک ماه تلاش بی وقفه در خصوص اجرای جشنواره استانی خوشنویسی به میزبانی بندرگز با حضور شش داور استاد یوسف اسدپور ، استاد علی حسن پور و استاد  حسین علی خاندوزی ، استاد سید قاسم نژاد حسینی ، محمد بازیار و استاد احمد مرسلی آثار رسیده که حدود  ۱۲۱ اثر  از سطح استان بود به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که تعداد ۸۰ اثر  با نظر نهایی  هیئت بازبینان جشنواره به بخش  رقابتی و داوری راه پیدا کردند که به ترتیب شامل نسخ ثلث ۲۱ اثر شکسته ۲۰ اثر و نستعلیق ۳۹ اثر می باشد که بعد از داوری و نظر نهایی هیئت داوران نفرات برتر اول تا سوم به ترتیب زیر معرفی می شوند.
 
در خط شکسته نفرات برتز با توجه به رتبه اعلام شده به ترتیب آرمان شرقی ، آزیتا تمسکنی ، سید باقر بنی هاشم . در خط نسخ عبدل الرسول احمدی و محمد حدادی ، هاجر فراخی و محمد رضا خاری ، حمیده رمضانزاده و سار قوچایی  .در خط ثلث  علی مانی  . در خط نستعلیق علی رضا اکرمی ، یوسق پقه ، حلیم بردی صیادلی حائز رتبه شدند و از این هنرمندان در آیین اختتامیه جشنواره با اهدای لوح سپاس و کارت هدیه تجلیل به عمل آمد.
 
شایان ذکر است که در حاشیه این جشنواره نمایشگاه آثار خوشنویسان برتر در مراسم و تعدادی از اساتید استانی و شهرستانی به دید همگان رسید ، همچنین رونمایی از کتاب خوشنویسی هنرمند علی رضا اکرمی نیز برگزار شد.
 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار