برداشت انار وحشی از انارستان‌های میانکاله که از هفته قبل آغاز شد تا ۴ روز دیگر ادامه دارد.

 به گزارش کناره ، یدالهی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: برداشت انار وحشی در ۱۲ هزار هکتار از باغ های انار در میانکاله بهشهر آغاز شده و تا پنج شنبه ۲ آبان ماه ادامه دارد.


او با بیان اینکه افراد برای هر کیسه باید ۲۰ هزار تومان بپردازند، افزود:هزینه اخذ شده از مردم صرف خریداری تجهیزات و لودر برای حفاظت از حیاط وحش میانکاله می شود.

یداللهی گفت: ۵ شرکت تعاونی و سازمان مردم‌ نهاد در برداشت انار فعال هستند و این سازمان‌ها، شرکت تعاونی‌ها و سمن‌ها بر کار‌ها مدیریت کرده و در طول مدت برداشت انار بیش از ۱۷۰ نفر از افراد آموزش دیده جوامع محلی کار برداشت انار را بر عهده‌دارند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: حدود ۲۰ درصد از میوه‌ها و محصولات انار منطقه، برای مصرف حیوانات و پرندگان باید بر روی درختان باقی بماند تا از آن تغذیه کنند که این امر توسط جوامع محلی و افراد به‌کارگیری شده، رعایت می‌شود.

او افزود: سالانه بین دو تا سه هزار تن از حدود ۱۲ هزار هکتار انارستان میانکاله، انار برداشت می‌شود که منبع مناسبی برای درآمدزایی افراد در منطقه است.

افزود: فرهنگ‌سازی برای حفظ محیط زیست از مسائل مهم و اساسی در برداشت انار از سوی جوامع محلی و سازمان‌های مردم‌نهاد است که در دستور کار قرارگرفته است.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار