امام جمعه بندرگز گفت : بزرگ‌ترين خيانتى كه در حال حاضر در حق ملت ايران صورت مى‌گيرد اين است كه عده‌اى با ترويج افكار دشمن تلاش مى كنند تا با «بن‌بست نمايى» و «بحران نمايى» چنين وانمود كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست.

به گزارش کناره، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفصل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت : رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسيجيان در ورزشگاه آزادى، با اشاره به اين‌كه دشمن مى‌خواهد ملّت ايران را به اين نتيجه برساند كه راهى جز پناه بردن به دشمن و زانو زدن در برابر آمريكا وجود ندارد و مسير فراروى ملت ايران بن‌بست است.

اين‌كه دشمن تلاش مى‌كند تا ملت ايران متوجه واقعيت‌هاى موجود در توانايى خود و ناتوانى ترامپ در دسترسى به اهدافش نشود، كاملا قابل درك است اما اين‌كه چرا عده‌اى از داخل كشور به‌دنبال چنين خواسته‌اى هستند و سعى مى كنند موازنه قدرت به نفع غرب در ايران تغيير كند، مسأله‌اى است كه فهم آن نياز به شناسايى عاملان و درك انگيزه و اهداف آن‌ها دارد.

امام جمعه بندرگز گفت : بزرگ‌ترين خيانتى كه در حال حاضر در حق ملت ايران صورت مى‌گيرد اين است كه عده‌اى با ترويج افكار دشمن تلاش مى كنند تا با «بن‌بست نمايى» و «بحران نمايى» چنين وانمود كنند كه تنها راه باقى مانده تسليم شدن در برابر آمريكاست.

چرایی القاءوجود بن بست به مردم
۱- عربده‌كشى‌هاى سران استكبار و سياستمداران آمريكاى جهان‌خوار،
۲- مشكلات موجود درکشور سوءمدیریت مدیران اقتصادى كشور و تنگيِ معيشتِ بخش بزرگي از مردم ضعيف كشور، اصراف ،

وی با اشاره به القاء برخی افراد حامی دشمن به وجود بن بست به مردم افزود : در شرايط حساسى كه دشمن عربده مى‌كشد و روى اراده مردم تمركز كرده تا آن‌ها را تسليم كند ، در چنين شرايطى مشكل بزرگ اين است كه مردم به‌ويژه جوانان احساس نوميدى كنند و تصور كنند راهى جز تسليم شدن ندارند.

لهذا رهبر معظم انقلاب مى‌فرمايند: «ما مشكلاتى داريم، بله، مشكل اقتصادى داريم. درست توجّه كنند جوان‌هاى عزيز و مردم باانگيزه و مؤمن ما، ما مشكل اقتصادى داريم، اقتصاد نفتى داريم كه اين خودش يك عيب بزرگ است، فرهنگ صرفه‌جويى نداريم، فرهنگ صرفه‌جويى در بين ما بسيار ضعيف است؛ اين عيب است، اسراف عيب است؛ اين عيوب را ما داريم، ولى عيب واقعى اين‌ها نيست؛ عيب واقعى بن‌بست است كه بحمدالله نداريم؛ ما بن‌بست نداريم. عيب واقعى اين است كه جوان كشور گمان كند كه راه حلّى وجود ندارد جز پناه بردن به دشمن؛ اين عيب است. بعضى سعى مى‌كنند اين‌را القا كنند به جوان‌هاى ما؛ دشمن اين‌را مى‌خواهد.»

چه كسانى و با چه اهدافى بن‌بست نمايى مى‌كنند؟

دومين سؤال مهم در خصوص خيانت بزرگ اين است كه اين افراد عمدتاً چه كسانى هستند و چه انگيزه و اهدافى را دنبال مى‌كنند؟

حجت الاسلام حسینی ادامه داد ؛ بررسى و مطالعه نوشته‌ها، تحليل‌ها و نامه‌هايى كه در اين‌رابطه منتشر شده به‌ويژه نامه‌۲۹۲ نفره، ۳۰ نفره و ۱۰۰ نفره اى كه به‌منظور فشار به نظام جهت مذاكره مستقيم با آمريكا منتشر گرديده، نشان مى‌دهد امضاء كنندگان چنين نامه‌ها و نويسندگان اين‌گونه تحليل‌ها كه به‌صراحت با توان موشكى و دفاعى كشور مخالفت كرده و كنار آمدن با غرب را تنها راه ممكن پيشنهاد مى‌كنند، از سه گونه عمده خارج نيستند؛
دسته اول ماموران و مواجب بگيران هستند كه در اين‌رابطه به‌عنوان مهره اصلى همسو و بعضاً همكار با سرويس‌هاى اطلاعاتى آمريكا و غرب مى‌باشند، دسته دوم عناصر ضد انقلاب و معاند با نظام مى‌باشند كه موفقيت نظام را شكست و نابودى خود مى‌دانند لذا براى پيروزى دشمن تلاش مى‌كنند تا شايد بهره‌اى ببرند، اما در دسته سوم اشخاصى ديده مى‌شوند كه نه مزدور رسمى غرب هستند و نه در زمره اپوزيسيون برانداز نظام، اما همانگونه مى‌انديشند كه دشمن مى‌خواهد در داخل ايران انديشيده شود افراد باصطلاح روشنفکر نما ،
در دسته سوم افرادى هستند كه بعضاً سابقه انقلابى نيز داشته و عنوان خط امامى و چپ گرايى را نيز يدك مى‌كشند، اما با استحاله فكرى تغيير رويه داده و به جاى «استكبارستيزى»، «آمريكا ستايى» را پيشه كرده‌اند. اگرچه نمى‌توان تأثير دو گروه قبلى بر استحاله اين گروه را ناديده گرفت اما ترجيح منافع شخصى و گروهى بر منافع ملى بزرگ‌ترين دليل آن‌ها براى عبور از نظام و همسويى با بيگانگان مى‌باشد. مشكل اساسى اين عده آن است كه حقانيت راه نظام را باور داشته اما موفقيت آن‌را به پيروزى تفكر انقلابى، بسيجى و ولايى مى‌دانند كه آن‌ها در برابرش قرار داشته‌اند.

وی ادامه داد : همين نوع نگاه، سبب بروز تناقضاتى در عمل و رفتار اين طيف مى‌شود كه نمونه‌هايى از آن‌را مى‌توان در مانور اقتدار موشكى سپاه ورزمايش هفتصدهزار نفرى بسيج مشاهده كرد. از يك سو، به تمجيد اقدامات بازدارنده نظام‌پردازند و از سوى ديگر، با بحرانى نشان دادن وضعيت كشور، نوميدى را به جامعه و جوانان تزريق كرده و تنها راه نجات كشور را تعامل با آمريكا و مذاكره با شيطان مى‌دانند.

امام جمعه بندرگز رسانه های معاند را سلاح دشمن در القاء بن بست دانست و افزود : فعلاً دشمن از ابزار رسانه استفاده مى‌كند براى اثرگذارى بر افكار عمومى توجّه كنيد! ابزار رسانه، ابزار مهم و اگر دستِ دشمن باشد، ابزار خطرناكى است. ابزار رسانه را تشبيه مى‌كنند به سلاح‌هاى شيميايى در جنگ نظامى، سلاح شيميايى تانك و تجهيزات را از بين نمى‌برد؛ تجهيزات مى‌ماند و انسان‌ها از بين مى‌روند و از قدرتِ استفاده‌ى از ابزار مى‌افتند؛ سلاح شيميايى در جنگ نظامى اين‌جورى است؛ ابزارِ رسانه ، از شبكه‌هاى اجتماعى، از انواع و اقسام وسايل فضاى مجازى، عليه افكار عمومى ما استفاده می کنند.

وی تصریح کرد : امروز دشمن با استفاده از این سلاح بنام رسانه به دنبال تزریق ناامیدی ناکارامدی حمایت از قاتلان شکاف قومیتی دعوت به اعتصاب به دنبال القاءبن بست در ایران اسلامی است .

حجت الاسلام حسینی راهکار مقابله با این ترفند دشمن را اینگونه بیان کرد : گام اول دشمن شناسی ،اولين توطئه آن‌ها بزرگ‌نمايى در قدرت آمريكاست در حالى كه اين كشور براى ادامه تحريم‌ها عليه ايران با چالش‌هاى اقتصادى، سياسى، حقوقى و... زيادى مواجه مى‌باشد و حتی هفته گذشته در دادگاه بین المللی لاحه محکوم شد

ظریف یک سال ونیم پس از برجام :
من اعتراف میکنم اشتباه کردم به حرف جان کری اعتمادکردم نمایندگان مجلس، شورای نگهبان ،مجمع تشخیص مصلحت نظام !
مراقب باشید پشیمان نشوید!!

امام جمعه بندرگز افزود : غربزدگی یعنی اینکه تمام آمال و آرزوهایت را در بیرون از مرزها ببینی و هر چه را که تحمیل میکنند هدیه ای باارزش بدانی ولو اینکه قرار باشد اسرار مالی وطنت را به دشمن بدهی ، چرا رایگیری مخفی انجام شد از چه میترسسیدن طرح شفافیت مالی را برای دشمن تصویب میکنند اما از شفافیت ارائ خود حرفی نمیزنند .به گفته اقای ظریف FATF مصداق بهانه زدایی ؛

امام جمعه بندرگز گفت : اقای ظریف شما مسئول رفع نگرانی و بهانه امریکا هستید یا حل مشکلات ایران ، محمد رضا پهلوی در توجیه حذف بحرین از ایران گفته بود برای اینکه امریکا و انگلیس بهانه نگیرند بحرین را دادم رفت !!

حجت الاسلام حسینی  علت اصلی مشکلات اقتصادی ایران اینگونه بیان کرد : مشکلات اقتصاد ی بر میگردد به مدیریت به سیاستهای غلط ، استفاده نکردن از روشهای علمی و کارشناسی شده ، بله باید با دنیا تعامل داشت اما هزینه این تعامل چقدر است با چه قیمتی با دنیا تعامل داشته باشیم !!؟

وی افزود : دومين مكر ترامپ را بايد در وارونه نمايى شرايط ملت ايران است.

وی ادامه داد: فهم درست از واقعيت‌هاى جهان و ايران، از واقعيتى بنام عزت ايران، اقتدار نظام و شكست ناپذيرى ملت ايران، سبب مى‌شود تا مردم ايران به تعبير رهبر معظم انقلاب خود را براى زدن سيلى ديگرى به آمريكا آماده كنند و ترامپ نيز صداى اين سيلى سخت را شنيده اعتراف ترامپ قبل از امدن من ایران میتوانست کل خاور میانه را در 12دقیقه بگیرد البته ترامپ نگفت که الان میتواند این کار را کمتر از ده دقیقه انجام دهد

حجت الاسلام حسینی گفت : لازمه عبور از اين مقطع از نظر رهبر معظم انقلاب اعتماد به نفْس و عزم بر ايستادگى است. اما وجود آدم‌هاى مردّد، ترسو، فرصت‌طلب، خودكم‌بين، در اين ميدان نه تنها هيچ سودى ندارد، بلكه مى‌تواند مانعى براى ديگران باشد. خودشان كه هيچ كارى نمى‌توانند بكنند، گاهى مانع هم در مقابل ديگران به‌وجود مى‌آورند؛ چون مأيوسند، ديگران را هم مأيوس مى‌كنند؛ چون تنبلند، ديگران را هم وادار به تنبلى مى‌كنند، با وجود چنين افرادى هرگونه فعاليت روانى و ترويج افكار دشمن مى‌تواند آسيب‌هاى جدى به جبهه خودى و حركت ملت وارد سازد.

امام جمعه بندرگز استفاده از جوانان‌ را یکی دیگر از راههای برون رفت از این مشکلات عنوان کرد و افزود : رهبر معظم انقلاب با اعتقاد راسخ به نقش بن‌بست‌شكنى جوانان آنان را حلال مشكلات كشور در شرايط كنونى دانسته و با اشاره به اين‌كه بعضى‌ها حتّى سعى مى‌كنند وانمود كنند كه جوان‌ها مشكل كشورند يا حتّى كارى بكنند كه جوان‌ها را تبديل كنند به مشكل كشور؛ بنده به عكس معتقدم جوان‌ها راه حلّ مشكلند، نه مشكل، مى‌فرمايند: «ما در اين حدود چهل سال جهادهاى متعدّدى داشته‌ايم؛ در همه‌ى اين جهادها جوان‌ها جلو بوده‌اند، جوان‌ها راه‌گشا بوده‌اند، جوان‌ها نوك پيكان بوده‌اند. اين يك سرمايه‌ى عظيمى است براى كشور. باز هم پس نقش جوان‌ها است كه مژده‌ى آينده‌ى بهتر را به ما مى‌دهد.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی در پایان گفت : با توکل بر خدا و تمسک به منویات مقام معظم رهبری باز هم نقشه شوم دشمن نقش بر آب خواد شد .انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار