امام جمعه بندرگز گفت : از دولت محترم انتظار داریم و مى‌خواهیم، در تقویت كابینه و همراه‌سازى یاران خود تسریع كنند و با ترمیم بهنگام دولت و جایگزینى مدیران جهادى و پرنشاط و هماهنگ، در رفع مشكلات به‌وجود آمده به تلاش شبانه‌روزى بپردازند.

به گزارش کناره ، حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به هفته دولت اظهار داشت : در دولت باید خدمت خالصانه و مومنانه‌ باشد ، در سال‌هاى آغازین پیروزى انقلاب شكوهمند اسلامى  برنامه دشمنان ایران با حذف چهره‌هاى شاخص و سربازان خمینى كبیر كه انقلاب اسلامى را مجاهدانه به پیروزى رسانده بودند، به دست گروهك‌هاى وابسته منافق و ترور این شخصیت‌ها، در دستور كار قرار گرفت و متاسفانه با عملیاتى‌نمودن این برنامه، شخصیت‌هاى تأثیرگذار مهمى به شهادت رسیدند. فاجعه هفتم تیر سال‌۶۰ و شهادت آیت‌اللَّه بهشتى و ۷۲ تن از یاران انقلاب همچنین شهادت دو تن از یاران امام و انقلاب یعنى شهیدان «محمدعلى رجایى» و «محمدجواد باهنر» ، ثمره این برنامه شیطانى و غیرانسانى استكبار جهانى و دشمنان جمهورى اسلامى بود.


دولت شهیدان رجایى و باهنر؛ الگوى دولت مكتبى و خدمتگزار

امام جمعه بندرگز گفت : مقام معظم رهبرى مى‌فرمایند: «وقتى كه هفته دولت مى‌شود و اسم شهید رجایى و شهید باهنر مى‌آید، مردم در ذهنشان نیست كه فقط از دو شهید تجلیل مى‌كنیم، مى‌فهمند كه یك جریان فكرى و عملى و انقلابى است كه مورد تجلیل قرار مى‌گیرد.»

حجت الاسلام حسینی افزود : از ویژگى‌هاى بارز و مثال‌زدنى شخصیت این دو شهید بزرگوار مى‌توان به ساده‌زیستى، مبارزه با هواى نفس و دورى از تجملات و دنیاپرستى و اشرافى‌گرى اشاره كرد، ویژگیهایى كه در حقیقت با الگوپذیرى از شیوه و سبك زندگى ائمه معصومین(ع) در اندیشه دینى جامعه ما تبلور یافته و این دو شهید نیز خود را بدان ملتزم و آراسته نمودند تا با فریفته نشدن جایگاه ریاست، بتوانند خدمت به مردم را تنها هدف و آرمان خود قرار دهند.


حضرت امام(ره) دولتهاى اسلامى را به الگو پذیرى از این خصوصیات آنان توصیه مى‌فرمایند: «خدمت به خلق، خدمت به خداست. اى دولت‌ها! فتح كشور مهم نیست، فتح قلوب مهم است.»

امام جمعه بندرگز با تاکید بر شاخص‌هاى دولت كارآمد در نظام اسلامى‌ تصریح کرد :
فرا رسیدن هفته دولت از یكسو فرصتى است براى بررسى عملكرد و كارنامه دولت و از دیگر سو فرصتى براى بازخوانى شاخص‌هاى دولت اسلامى و مطالبه آن از دولت مستقر تا دولتمردان جهت‌گیرى كلان خود را در حین فعالیت‌هاى روزمره به فراموشى نسپرده و شاخص و مسیر حركت خود را گم ننمایند.

وی ادامه داد :  در این میان باید دولت اسلامى را دولتى كارآمد دانست كه توان انجام وظایف و ماموریت‌هایش را داشته و با تدبیر درست بر مشكلات غلبه مى‌كند، با دقت نظر و تامل در جایگاه قوه مجریه، «دولت كارآمد» را مى‌توان با شاخص‌هاى زیر وصف نمود:
۱ دولت انقلابى و عزتمند ۲. دولت جهادی‌ ۳. دولت پركار و پرنشاط ۴. دولت تحول‌آفرین‌ ۵. دولت شایسته‌سالار ۶. دولت مردمى و خدمتگزار ۷. دولت قانون‌گرا ۸. دولت فسادستیز ۹ دولت چابك‌


حجت السلام حسینی گفت : از دولت محترم انتظار داریم و مى‌خواهیم، در تقویت كابینه و همراه‌سازى یاران خود تسریع كنند و با ترمیم بهنگام دولت و جایگزینى مدیران جهادى و پرنشاط و هماهنگ، در رفع مشكلات به‌وجود آمده به تلاش شبانه‌روزى بپردازند.


وی افزود : از مجلس و نمایندگان محترم مى‌خواهیم، طبق عهد و سوگندى که در محضر قرآن و مردم یاد كرده‌اند، چشم بینا و زبان گویاى مردم در دریافت صحیح مشكلات و تشخیص درست نیازها و معضلات موكلان عزیز و شریف خود باشند. مردم ما از وكلاى خود توقع دارند، در انتخاب وزراى كابینه و نظارت برعملكرد ایشان و سایر دستگاه‌ها قاطعانه و صادقانه به میدان بیایند و اولویت‌هاى جامعه را در كمیسیون‌ها و صحن مجلس مطرح كنند و از طرح لوایح و طرح‌هاى فرعى و فرصت‌سوز بپرهیزند و نسخه علاج اصلى دردهاى مزمن اقتصادى را كه در نظام اقتصادى و مالى و پولى كشور وجود دارد برمبناى اقتصاد مقاومتى در قالب طرح‌هاى راهگشا تصویب كرده و به كمك مردم بشتابند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار