جلسه شورای زکات شهرستان بندرگز با حضور امام جمعه، فرماندار و مدیران دستگاههای مرتبط

به گزارش کناره امام جمعه بندرگز در نشست شورای زکات شهرستان بندرگز که در مرکز ارتباطات و فناوری اطلاعات لیوان شرقی برگزار شد؛ گفت:
منابع اصلی پرداخت زکات در روستاها هستند و باید تدبیری شود تا از طریق آموزش و تبلیغ دینی کشاورزان را به سوی پرداخت زکات سوق داد.

حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی افزود: هر مبلغی که به عنوان زکات در هر روستایی جمع آوری می شود؛ می تواند با نظارت متولیان رسمی زکات شهرستان، در امور فرهنگی و عام المنفعه همان روستا هزینه شود.

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: باید با بهره گیری از ظرفیت زکات به کمک نیازمندان شتافت تا میزان فقر در جامعه به حداقل برسد.

فرماندار بندرگز نیز در جلسه شورای زکات شهرستان بندرگز گفت: ضروری است تا ارتباط و تعامل رابطین و مبلغین زکات شهرستان با بخشداران مرکزی و نوکنده و دهیاران بیشتر شود تا از این طریق مردم را به انجام این فریضه ترغیب کنیم.

حسین احمدی افزود: سازمان های مردم نهاد از ظرفیت مناسبی برای ترغیب مردم به مشارکت برای پرداخت زکات برخوردارند که باید تعداد این تشکل ها در روستاها بیشتر شود.

احمدی اظهار داشت: باید از طریق مبلغین و روحانیون در سطح شهرها و روستاها مردم را به دستاوردهای معنوی پرداخت زکات آشنا کنیم.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار