پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا به منظور آموزش فرهنگ ترافیک، امنیت عبور و مرور دانش آموزان و... نکاتی را به دانش آموزان، والدین و رانندگان توصیه کرده است.

رعایت نکات زیر در خصوص مقررات عبور ایمن برای دانش آموزان ضروری است:

1. محل ایمنی را برای عبور پیدا کنید، سپس بایستید. محل ایمن یعنی محلی که خط کشی عابر پیاده داشته باشد و یا پلیس در آن محل رفت و آمد را کنترل نماید اگر هیچکدام از اینها در نزدیکی شما نبود، محلی را انتخاب کنید که بتوانید در هر جهت دید کافی داشته باشید .

سعی نکنید که از پشت و یا میان اتومبیل های پارک شده در کنار خیابان عبور کنید همیشه قبل از عبور ازعرض خیابان ، هر دو طرف را خوب نگاه کنید..

2.قبل از گذر، در کنار جدول پیاده رو بایستید معمولا ماشینها، خیلی نزدیکتر از آن چیزی که شما فکر می کنید از کنار جدول می گذرند ، لذا قبل از گذر از عرض خیابان در حاشیه جدول پیاده رو بایستید.

.3قبل از حرکت به خوبی اطراف را نگاه کنید در تقاطعها به تمامی جهات توجه کنید ، گوش دادن به صدای ماشینها نیز می تواند به همان اندازه موثر باشد. چون صدای ماشینها معمولا قبل از خودشان به ما می رسد.

.4 اگر وسیله نقلیه ای نزدیک می شود صبر کنید تا بگذرد و سپس دوباره به اطراف نگاه کنید.

.5وقتی هیچگونه عبور و مروری صورت نمی گیرد به طور مستقیم از عرض خیابان عبور کنید اگر از ایمن بودن مسیر اطمینان ندارید هرگز عبور نکنید هیچگاه هنگام عبور از عرض خیابان ندوید.

.6 هنگام عبور هم ، به اطراف توجه داشته باشید.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار