بر خلاف برنامه هر سال مراسم اعتکاف در شهر بندرگز برگزار نمی شود.

به گزارش کناره ، اعتکاف، از جمله عبادت‌های مستحب است که در آن، فرد برای مدتی مشخص (دست‌کم سه روز) در مسجد می‌ماند و روزه می‌گیرد.

ارکان این عبادت، اقامت در مسجد و روزه است و هیچ عبادت یا عمل خاص دیگری برای آن تعیین نشده است، با این حال، مُعتَکِفان بیشتر وقت خود را صرف انجام اعمال عبادی می‌کنند. نحوه اقامت و یا خروج از مسجد احکام و شرایطی دارد که در کتاب‌های فقهی، در باب اعتکاف بیان شده است.

بر خلاف برنامه هر سال اعتکاف در شهر بندرگز برگزار نمی شود، در حالی که در سال گذشته بالغ بر ۳۰۰ نفر در مراسم  اعتکاف  در مساجد شهرستان بندرگزو نوکنده و روستاهای منطقه حضور داشتند.

اعتکاف فقط حضور در مسجد نیست ، در این سه روز روح و روان را باید جلا داد و دل را برای نزدیکی به خدا پاک نمود و این امر تنها به کمک برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی  محقق میگردد .

اعتکاف در شرع، التزام به توقف و درنگ در مسجد به قصد قربت است و تعریف جامع آن اقامت کردن برای حداقل ۳ روز در مسجد به قصد عبادت با مراعات شرایط لازم است.

در حالی که در سالهای گذشته خبرهایی خوبی از اعتکاف در بندرگز به گوش نمیرسید حتی به حضور نیروی انتظامی در مسجد منجر شد و امام جمعه مورد انتقاد های مردمی قرار می گرفت.

امام جمعه شهرستان در گفت وگو با خبرنگار کناره از عملکرد نامناسب برخی معتک نماها و حضور نیروی انتظامی شد بسیار ناخرسند بود.

حجت الاسلام حسینی در انتقاد به  سازمان تبلیغات شهرستان افزود:سازمان تبلیغات مسئول برگزاری هرچه بهتر اینگونه مراسمات است در حالی که حضور پررنگی در این برنامه ندارد ، در این مراسمات همچنین باید برنامه های متنوع فرهنگی و معنوی برگزار شود .

بسیاری نیز از روند اعتکاف در بندرگز گلایه داشتند به همین دلیل ستاد نماز جمعه شهرستان بندرگز برگزاری اعتکاف در مسجد جامع بندرگز را کنسل کردند.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط؛

تصاویر/ مراسم باشکوه اعتکاف در غربی ترین نقطه استان گلستان سال (95)

اعتکاف فرصت خودشناسی و خداشناسی را فراهم می کند/

حضور 385 نفر از مردم مومن شهرستان بندرگز در مراسم اعتکاف سال(96)

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار