در حالی بسیاری از مسئولان در چند سال اخیر واژه  اقتصاد مقاومتی را بر هر کوی و برزن فریاد می زنند که خود کمترین اعتقادی به آن ندارند.

به گزارش کناره، بر هیچ کس پوشیده نیست که رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی را معنا و مفهومی از کارآفرینی و برای کاهش فشار اقتصادی و بستر سازی برای جهش اقتصادی در کشور  برای رسیدن به رشد و شکوفایی  مطرح نموده  اند.

این روزها تحرک ملموسی در روستاها و اقشار متوسط و کم در آمد شهری برای ایجاد کارگاههای کوچک مشاغل خانگی ایجاد شده است که هم مجری منویات راهگشای مقام معظم رهبری است و هم روزنه ای برای دست یابی اقشار آسیب پذیر جامعه به منابع درآمدی پایدار تلقی می شود.

موضوع از این قرار است که یک بانوی باغیرت بندرگزی پس از آموزش هنر جاجیم بافی و بهره گیری از یک فضای کوچک استیجاری که با هزار دغدغه و مشقت ایجاد شده است اقدام به راه اندازی یک کارگاه کوچک صنایع دستی با ۳ نفر اشتغال کرده است تا بلکه آفتاب غیرت مسئولان هم طلوع کند و با اعطای تسهیلات گره ای از مشکلاتش گشوده شود و اقتصاد مقاومتی به معنای واقعی در عرصه اقدام و عمل به منصه ظهور برسد اما مدت ۶ ماه است که نه تنها خبری از تسهیلات و انجام وظیفه صندوق کارآفرینی امید نیست بلکه به ایشان امر کرده اند که ابتدا مبلغی بیش از ۷ میلیون تومان به حساب خود واریز کند تا بتواند از موهبت حمایت های دولتی بهره مند شود.

حال یکی نیست به این بانک ها و مسئولان بی بهره از رنج و دردِ نداری بگوید؛ اگر یک بانوی کارآفرین توانایی پرداخت این مبالغ را داشت، دیگر چه نیازی بود مسیر منزل تا ادارات و بانک ها را ۶ ماه تکرار کند؟جالب تر آنکه زحمت قیچی زدن روبان رنگین در مراسم  بهره برداری از این کارکاه تولیدی صنایع دستی هم بر عهده معاون فرماندار با حضور جمعی از مدیران شهرستانی و تیم خبری صدا و سیما بوده است.

امیدواریم قبل از آنکه مسئولان کشور به دنبال یافتن راهی برای گرفتن عکس های یادگاری باشند؛ در لابلای بخشنامه ها و ابلاغیه ها برای یافتن روزنه ای تلاش کنند که امید را در دل کارآفرینان زنده نگه دارد .
التماس تفکر !

اسماعیل البرزی

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار