حجت الاسلام حسینی امام جمعه بندرگز گفت :  اگر نمايندگان مجلس در مرحله رأي اعتماد با همه توان دقت و تيزبيني به خرج مي‌دادند، در طول چهار دهه گذشته، نظام اجرايي کشور از کارآمدي بيشتري برخوردار ‌بود!

به گزارش کناره ، حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالفضل حسینی امام جمعه شهرستان بندرگز دیروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه اظهار داشت :با نيم نگاهى به متن قانون تحريمهاى جديد كه از نگاه آمريكایي ها تحريم مادر نام گرفت و سپس سند راهبردى جامع اطلاعاتى آمريكا كه ماحصل گزارشات ۱۶ نهاد اطلاعاتى و امنيتى آمريكا است که هر ساله منتشر مى‌شود و در سال جارى با كم و كيف ويژه به شرحى كه خواهد آمد منتشر گرديد و نيز اظهارنظرها و مواضع ترامپ و برخى چهره‌هاى مؤثر در هيأت حاكم جديد آمريكا، لازم است ابعاد راهبردى تهديدات آمريكا مورد توجه و رصد ويژه قرار گيرد.


در ماحصل گزارشات سازمانهاى اطلاعاتى آمريكا يكى از اولويت‌هاى تهديد را ايران معرفى و مهم‌ترين شاخص‌هاى تهديد ايران در همان موضوعات چهارگانه هميشگى «هسته‌اى، موشكهاى بالستيك، تروريزم و حقوق بشر» مطرح مى‌شود.


پيشنهادات و راهبردهاى مندرج در گزارشات جامع اطلاعاتى آمريكا


* افزايش فشارهاى تحريمها به‌ويژه در سه حوزه موشك، تروريزم و حقوق بشر.
* مهار ايران و جلوگيرى از گسترش نفوذ جمهورى اسلامى در منطقه و جهان.

 *  تشديد ايران‌هراسى‌..

*    پيگيرى سياست براندازى جمهورى اسلامى با ايجاد بى‌ثباتى و ناامنى و نيز حمايت از اپوزيسيون داخل كشور.

آمريكا به اين جمع‌بندى رسيده است كه بايد در منطقه حضور داشته باشد و لذا ايجاد پايگاه و رد پا در سوريه و عراق ازجمله استراتژى‌هايى است كه بايد دنبال نمايد.عامل شهادت محسن حججی و رزمندگان جبهه مقاومت در مرز سوریه و عراق بمباران مواضع جبهه مقاومت توسط هواپیماهای امریکایی بود .

 

و اما چه بايد كرد؟!

در برابر سياستها و توطئه‌هاى دشمنان به‌ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستى نبايد هرگز با انفعال ظاهر شد زيرا تاريخ نشان داده است به هر ميزان كه در برابر دشمنان تماميت‌خواه و سلطه‌طلب نرمش و يا سازش نشان داده شود، هزينه‌هاى زيادى نيز به‌لحاظ مادى و معنوى بايد پرداخت نمود چنان‌كه مقام معظم رهبرى نيز هشدار دادند كه به‌مراتب هزينه ايستادگى و صلابت در برابر ظالمان و ستمگران كمتر از هزينه وادادگى و انفعال و سازش است.

 

از تاریخ درس بگیریم!


۱. اعتماد مصدق به آمريكا یکی از علل و زمينه‌هاى كودتاى ۲۸مرداد ؛ حكومت مصدق كه به‌وسيله آمريكائى‌ها سرنگون شد، هيچگونه خصومتى با آمريكائى‌ها نداشت. او در مقابله با انگليسى‌ها ايستاده بود و به آمريكائى‌ها اعتماد كرده بود؛ اميدوار بود كه آمريكائى‌ها به او كمك كنند؛ با آن‌ها روابط دوستانه‌اى داشت، به آن‌ها اظهار علاقه مى‌كرد،) مصدّق اعتماد كرد، كتكش را خورد.(
۲. تسلط دشمن بر دستگاه سياسى فرهنگى‌ ؛ نبودن استقلال، هويّت ملى را از مردم آن كشور مى‌گيرد، افتخارات را از آن‌ها مى‌گيرد، سابقه تاريخى را از آن‌ها مى‌گيرد، منافع مادّى آن‌ها را چپاول مى‌كند، هويّت فرهنگى و زبان آن‌ها را هم مى‌گيرد. اين وضع تسلّطِ يك قدرت بر يك كشور است.

 ۳. به صحنه‌نيامدن مردم‌ ؛ آن روزى كه كشور به كودتاى آمريكايى ۲۸ مرداد تهديد شد، اگر حضور مردم در صحنه تأمين مى‌شد و مردم به صحنه مى‌آمدند، بيست‌وپنج سال آن ديكتاتورى سياه و از دست‌رفتن آن دوران بسيار حساس و مهم و هدررفتن آن همه ثروت مادى و معنوى را تجربه نمى‌كردند.

آمريكا در پىِ ۲۸مردادهاى ديگر ؛ رژيم آمريكا هنوز اشتهاى سيرى‌ناپذير خود را براى تسلط بر اين كشور از دست نداده است، هنوز به فكرند كه تسلط بيست‌وپنج ساله شوم و ننگين خود را كه از ۲۸ مرداد سال ۳۲ با شدت شروع شد و تا انقلاب اسلامى در سال ۵۷ ادامه داشت، داشته باشند. هنوز دست‌بردار نيستند و خواب خوش روزهايى را مى‌بينند كه رئيس اين مملكت - يعنى محمدرضاى خائن و فاسد - اگر مى‌خواست تصميمى بگيرد، تا با آمريكايى‌ها مشورت نمى‌كرد، آن تصميم را نمى‌گرفت! حتى درباره يك وزير، يك نخست‌وزير و يك اقدام بين‌المللى، بايد با سفير آمريكا مشورت مى‌شد و او مى‌گفت چه‌كار كنيد.(

 

امروز مثل آن  ۲۸ مرداد نيست‌

حالا را با ۲۸ مرداد سال ۳۲ اشتباه (گرفتند)، چون آن روز هم همين اوباش و اراذل و چاقوكشها و امثال اين‌ها به خيابانها آمدند و همه‌چيز را از خود كردند. بعد كه آن‌ها كار را تمام كردند، آن وقت ارتش شاه هم آمد و وارد شد! خيال كردند كه حالا هم اين‌گونه است.
مردم بيدارند و امروز آن روزها نيست. امروز، روزى نيست كه آمريكا بتواند مثل ۲۸ مرداد يا انگليس مثل دوران رضاخان عمل كند، جوانانى كه در اين كشور براى دفاع از اسلام آماده هستند، اين خانواده‌ها، اين پدر و مادرها، اين زن و مرد مؤمن و آگاه و غيور، امروز ملتى را تشكيل داده‌اند كه اسوه و نمونه ملتها است.

مردم در عصر های مختلف حضور و حمایت خود را از نظام و دستاوردهای نظام نشان دادند

امروز  وظیفه ی سنگینی بردوش مسئولین خصوصا نمایندگان محترم مجلس است

 

آزمون مجلس

نظام اسلامي مبتني بر منطق شايسته‌سالاري شکل گرفته است. بر اساس اصل ۱۳۳ قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، رئيس‌جمهور موظف است وزيران پيشنهادي کابينه‌اش را براي گرفتن رأي اعتماد به مجلس شوراي اسلامي معرفي کند. بر این اساس اکنون تشکيل کابينه پس از مشخص شدن وزراي پيشنهادي از سوی رئيس‌جمهور به مجلس شوراي اسلامي واگذار شده و مجلس در آزمون بزرگ خود قرار گرفته است.

هرچند انتظار می‌رود بين قواي سه‌گانه تعاملات مثبتي برقرار باشد و اين تعاملات و همکاري خود يکی از عوامل مؤثر در کارآمدي نظام سياسي است، اما اين به معنای آن نيست که مجلس از انجام امور محوله دست بردارد و با چشم‌پوشي به مواجهه با افراد پیشنهادی برای حضور در کابینه رود. مجلس مطابق قانون موظف است با نظارت کامل، افراد امين، متخصص و شايسته را براي مهم‌ترين پست‌هاي اجرايي کشور برگزیند.
بی‌دقتی در اين امر گاه خسارات جبران‌ناپذيري را براي کشور به همراه داشته است. بخش عمده‌اي از نقص‌هاي موجود در بوروکراسي کشور در طول سال‌هاي گذشته که اعتراضات مردمي را نيز به همراه داشته، محصول قرار گرفتن افرادي در رأس امور است که توانايي مديريت کلان کشور را نداشته‌اند.

بی‌شک، ضعف در رأس مديريت حاصلي جز توزيع ناکارآمدي در بدنه هر مجموعه‌ای نخواهد داشت! به نظر مي‌رسد، اگر نمايندگان مجلس در مرحله رأي اعتماد با همه توان دقت و تيزبيني به خرج مي‌دادند، در طول چهار دهه گذشته، نظام اجرايي کشور از کارآمدي بيشتري برخوردار ‌بود!
اين روزها چشم مردم به مجلس است تا نمايندگان‌شان در اقدامي انقلابي و به دور از هرگونه سهم‌خواهي و مقدم دانستن مصالح کشور بر منافع سياسي و گروهي بهترين‌ها را برگزينند

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار