اولين جلسه شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان بندرگز با حضور فرماندار و اعضاي شورا در سالن جلسات فرمانداري اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش کناره به نقل از روابط عمومي شرکت آب منطقه اي گلستان، فرماندار شهرستان بندرگز در اين جلسه اظهار داشت : آمار و اطلاعات مناسبي در خصوص آخرين وضعيت منابع آبي شهرستان ارائه شد و با توجه به کاهش نزولات جوي و رواناب رودخانه و برابر گزارش هاي امور آب، افت تراز آب زيرزميني، مبحث مديريت بهينه از منابع آب بايستي از طريق اصلاح الگوي مصرف در همه بخش ها، نصب کنتورهاي هوشمند حجمي، آموزش و اطلاع رساني،برخورد با چاه هاي غير مجاز و..با جديريت پيگيري شود.

ميرزايي افزود: دستورالعمل هاي اجرايي شوراي حفاظت از منابع آب بايستي مرحله به مرحله اجرا شود.

رئيس اداره منابع آّب شهرستان هاي کردکوي، بندرگز، بندرترکمن و گميشان در اين جلسه ضمن ارائه آماري از اقدامات انجام شده در راستاي حفاظت و صيانت از منابع آبي در سال گذشته و نيز فعاليت هاي انجام گرفته در سه ماه اول سال 96 در زمينه احيا و تعادل بخشي بر لزوم اصلاح الگوي مصرف و عدم تحويل سوخت به چاه‌هاي غير مجاز داراي اضافه برداشت، قطع برق چاه‌هاي غير مجاز و چاه هاي اضافه برداشت تاکيد کرد.

مهندس حسن درويشي بيان کرد: اداره برق نبايد بدون هماهنگي با اداره منابع آب شهرستان اقدام به جمع آوري کنتورهاي هوشمند آب و برق نمايد.

 اقدامات ترويجي کاهش شالي، شناسايي چاه هاي صنعتي که تغيير کاربري داده اند و هماهنگي جهت اجراي احکام صادره از سوي مراجع قضائي و هماهنگي با فرمانداران و بخشداران از جمله مصوبات اين جلسه بود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار