امام جمعه بندرگز گفت: تحريم‎هاى اخير آمريكا از لحاظ تنوع، حجم و گستردگى جزو كم‌نظيرترين اقدامات عجولانه و به‌دور از منطق ديپلماسى آمريكاست که به طور قطع اهداف شومى را در جهت ثبات‌زدايى از جمهورى اسلامى ایران دنبال می‎کند.

 به گزارش کناره، حجت‎الاسلام سیدابوالفضل حسینی ظهر امروز در خطبه‎های عبادی‎سیاسی نماز جمعه بندرگز، با گرامیداشت روز نماز جمعه، اظهار کرد: نماز جمعه رسانه‌اى برتر در طنين آگاهى و تقواى سياسى امت و یکی ‌از فريضه‌هاى مهم عبادى سياسى است.
وی با بیان اینکه اگر بعد سياسى نماز جمعه مورد غفلت قرار گيرد، از تأثير اجتماعى آن در سرنوشت عمومى مردم و جهت‌دهى فكرى و فرهنگ‌سازى کاهش می‎یابد، با اشاره به فرامین امام راحل در خصوص بُعد سیاسی نماز جمعه گفت: شعار سياست از دين جداست، از تبليغات استعمارى است كه مى‌خواهند ملت‌هاى مسلمان را از دخالت در سرنوشت خويش بازدارند، « آگاهى توأم با ايمان مردم» روح نظام اسلامى است كه نمازهاى جمعه آن‌ را تأمين مى‌كند.
امام جمعه بندرگز با اشاره به اهداف شوم آمريكا از اعمال تحريم‎هاى جديد علیه ایران، مطرح کرد: تحريم‎هاى اخير آمريكا از لحاظ تنوع، حجم و گستردگى جزو كم‌نظيرترين اقدامات عجولانه و به‌دور از منطق ديپلماسى آمريكاست که به طور قطع اهداف شومى را در جهت ثبات‌زدايى از جمهورى اسلامى ایران دنبال می‎کند.
حسینی، تحريم موشک‎هاى بالستيک، تحريم‎هاى جديد تروريستى، اعمال تحريم‎هاى تسليحاتى‌ و تحريم‎هاى حقوق بشرى ‌را چهار محور اساسى اعمال تحريم‎هاى جديد عليه ايران‌ برشمرد.
وی با بیان اینکه برخى عوامل و مؤلفه‌هاى مؤثر منطقه‌اى موجب اقدامات كور تحريمى جديد آمريكا عليه ايران شده است، توضیح داد: پيشرفتهاى ميدانى جبهه مقاومت، شكست طرح شوم و آمريكايى خاورميانه جديد و تجزيه كشورهاى اسلامى و گسترش حوزه نفوذ ايران اسلامى در منطقه و تبديل شدن جمهورى اسلامى به الگويى براى همه آزادی‎خواهان‌ جهان از جمله عواملی است که در اقدام کور تحریمی جددی آمریکا موثر بوده است.
امام جمعه بندرگز با بیان اینکه متأسفانه در برجام به‎دلیل اعتماد به دشمن ضربه خوردیم، ابراز کرد: تجربه برجام به ما نشان داد كه در هيچ مسأله‌اى نمى‌توان با آمریکا مانند یک طرف مورد اعتماد مذاکره کرد.
حسینی خطاب به هیأت نظارت بر برجام، گفت: ناظران برجام دقت كنند، آیا شرايط برجام رعايت مى‌شود؟!
وی به راهکارهای لازم براى برون‌رفت از فشارها و بحرانهاى احتمالى علیه ملت ايران اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به منشاء اصلى شكست‎هاى زنجيره‌اى آمريكا و نيز شكست‌هاى راهبردى برای سلطه بر جهان اسلام و منطقه، لازم است جبهه مقاومت اسلامى مورد حمايت همه‌جانبه قرار بگيرد.
امام جمعه بندرگز اصرار بر استعدادها و توانمندی‎هاى داخلى در راستاى سياست‎هاى‌ اقتصاد مقاومتى، روشنگرى و افشاى چهره واقعى استبداد و خنثى‌سازى آمریکا و همدستانش در منطقه به‎عنوان ريشه‌هاى اصلى فتنه و ناامنى، ارتقای آگاهى عمومى نسبت به اهداف شوم جبهه استكبار به‌ويژه آمريكا و رژيم صهيونيستى‌، حفظ و تقويت وحدت و انسجام ملى، نقد راهبردهاى شوم و امنيت‌زداى آمريكا در منطقه و تبيين مصاديق روشن بدعهدى آمريكا در خصوص روح و متن برجام را از دیگر اقدامات برای خروج ملت ایران از فشارهای دشمن دانست.
حسینی حفظ و تقویت وحدت و انسجام ملی به‎ویژه در سطوح عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد و یادآور شد: ديدار فرماندهان ارشد سپاه با رياست محترم جمهورى را مى‌توان به‎عنوان نقطه عطف و اقدامى شايسته، ارج نهاد.
وی با اشاره به افزایش دمای هوا در استان گلستان طی هفته آینده، ابراز کرد: مردم صرفه‎جویی و استفاده بهینه را در دستور کار خود قرار بدهند.
انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار