دادستان بندرگز خانواده ،  ایجاد اشتغال  و آموزش  را مهمترین عوامل کاهش جرائم و شکل گیری جامعه سالم عنوان کرد.

به گزارش کناره ، کاظم طالبی دادستان شهرستان بندرگز در مصاحبه با خبرنگار کناره  اظهار داشت : برای هر فرد جامعه تا سن جوانی از بیت المال هزینه ها می شود و این هزینه برای ایجاد جامعه ای سالم است.

وی افزود : خانواده ها به عنوان اولین و کوچکترین واحد اجتماعی و اساس تشکیل جامعه ، نقش اساسی در تربیت افراد دارد.

طالبی با اشاره به وظایف دستگاه قضا گفت : همیشه پیشگیری بهتر از درمان است ، بر اساس قانون اساسی یکی از وظایف قوه قضاییه پیشگیری است و پیشگیری هم به دو قسمت قضایی و غیر قضایی تقسیم می شود.

وی تشکیل پرونده قضایی را آخرین مرحله تربیتی دانست و افزود : بررسی مسائل قضایی و مجازات مجرمین از وظایف ذاتی دستگاه قضا است ولی اعمال قانون و مجازات اخرین مرحله است و گاهی اوقات هم جوابگو نیست و حتی برعکس عمل می کند و با زندان رفتن فرد ، ترس وی از زندان و رفتن آبرو از بین می رود.

ایشان با اشاره به پیشگیری غیر قضایی گفت : پیشگیری غیرقضایی شامل چندین بخش اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی  و... هم بر عهده قوه قضاییه و هم برعهده نهاد های دیگر ولی عمده وظایف بر عهده دولت و نهاد های فرهنگ ساز و آموزشی جامعه است و جا دارد در این بخش فعالیت بیشتری داشته باشند.

دادستان بندرگز ایجاد شغل را بهترین راه حل کاهش جرم و ناهنجاری های جامعه عنوان کرد و افزود : اگر جوان شغل داشته باشد بیشتر انرژیش را صرف درآمدزایی و چرخاندن چرخ زندگی می کند و وقتی برای ارتکاب جرم و یا فکر کردن به جرم را نخواهد داشت.

وی تصریح کرد : مطمئنا پیشگیری غیر قضایی اثرش بیشتر از برخورد قضایی و همچنین هزینه کمتری خواهد داشت و حتی درآمدزا برای جامعه هم خواهد بود و از انرژی جوانان مملکت نیز در راه  پیشرفت و توسعه کشور به بهترین نحو استفاده می شود.

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار