مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: علی رغم پیشگیری­ های صورت گرفته میزان مصرف مواد مخدر در استان گلستان رشد صعودی دارد و به زیر ۱۸ سال رسیده است.

 به گزارش کناره، عبدالرضا چراغعلی، در گفتگویی خبری اظهار کرد: سن اعتیاد به زیر ۱۸ سال رسیده است و بهزیستی گرگان در صدد راه ­اندازی یک مرکز زیر ۱۸۸ سال است. تاکنون این افراد در بیمارستان آق ­قلا سم­ زدایی می­ شدند و به جامعه برمی­ گشتند. ما با همکاری آموزش و پرورش و نیروی انتظامی به مدارس ورود خواهیم کرد و گزارش آن را از طریق رسانه ملی به مردم اعلام می­ کنیم.

وی بیان کرد: مواد مخدر پدیده ­ای دامن­گیر است که کشور و استان ما را نیز در بر گرفته است و علی رغم پیشگیری­ ها استعمال مواد مخدر رشد صعودی داشته است.

وی گفت: استان گلستان به بارانداز مواد مخدر تبدیل شده است و مواد از این استان به سایر استان­ ها نیز منتقل می­ شود و علت اصلی این امر افزایش بیکاری و حمل و انتقال مواد به استان است.

چراغعلی گفت: ما باید هر ساله پنج درصد کاهش میزان مصرف را شاهد باشیم اما در استان این عمل رخ نمی ­دهد و نقاط پرخطر ما در حال افزایش است. اکنون این نقاط به ۶۰ نقطه رسیده و نیروی انتظامی به تنهایی نمی ­­تواند این نقاط را پوشش دهد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بیان کرد: اقدامات دستگاه­ های امنیتی جوابگوی ما نیست. نه تعداد مراکز و نه خدماتی که در آن ارائه می­ شود کافی نیست و باید خیرین به کمک ما بیایند تا در پیشگیری از مواد مخدر گام ارزنده ­ای برداشته شود.

وی افزود: در استان گلستان کمپ­ ها و مراکز خصوصی هستند که در راستای سم­ زدایی معتادان به بخش دولتی کمک می­ کنند اما این مراکز باید بیشتر شود.

وی گفت: ما در بحث ماده ۱۶ نیاز به مراکز بیشتری داریم. در گرگان و گنبد دو مرکز داریم اما باید به سایر شهرهای استان توجه شود و مراکز مشاوره نیز به خانواده­ ها مشاوره دهند.

چراغعلی گفت: ما در استان تنها یک مرکز برای بانوان داریم و در همین یک پناهگاه نیز از کم­ترین خدمات محروم است زیرا بضاعت دولت به اندازه­ای نیست که بتواند این اماکن را تجهیز کند.

وی بیان کرد: بهتر است در بخش اعتیاد مانند مراکز مذهبی خیرین ورود کنند و مراکز جدیدی ساخته شود و ما شاهد افزایش شیلتر باشم.

منبع: مهر

/انتهای پیام

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار