مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر در بندرگز گفت:صندوق کار آفرینی امید بیش از ۳۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال زایی در اختیار جوانان استان قرار داده است .

 به گزارش کناره: سعید مازندرانی با بیان اینکه نبود صنایع مادر و بالا دستی به عنوان یکی از معضلات اساسی استان گلستان سبب کاهش میانگین حقوق در استان شده است؛ گفت: بالا بودن نرخ بیمه بیکاری در مقایسه با میانگین حقوق کارگری در استان سبب شده است گاهاً اخراج های صوری در کارگاهها صورت می گیرد.

و ی اظهار داشت:از شهریور ماه سال ۹۵ میزان شکایات کارگران از کارفرمایان و همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان کاهش یافته است. 

وی گفت: بیش از 25 هزار نفر در استان تحت آموزش فنی و حرفه ای قرار گرفته اند که بخش اعظمی از آنها  کارگران و خانواده های آنان بودند.

وی در خصوص بخش اشتغالزای افزود: در استان بیش از 12هزار شغل ایجاد کردیم اما در کارش به دلیل بعضی از مسائل اقتصادی و تعطیلی واحدهای اقتصادی و رکودی که در بازار وجود دارد به دلیل تحریم ها اخراجی هم داشتیم.

hafete karegar16846 5

مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در سال 95 نزدیک به  پنج هزار نفر نیروی کار شکایت کردند در اداره کل کار و بخشی از آنها اخراج شدند بیش از 3950 نفر از کسانی که اخراج شدند تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفتند و از مزایای بیمه بیکاری استفاده می کنند.

وی درباره اشتغال و ارائه تحصیلات به معلولین گفت:تعداد زیادی از این افراد از طریق کمیته امداد و بهزیستی معرفی شدند و هم اکنون خودشان به صورت خود اشتغالی مشغول به کارند و حمایت های بیمه هم شامل حال این افراد میشود.

وی همچنین افزود: در کل تلاش ما بر این است که در دو بعد یک بخش حفظ و صیانت از اشتغل و نیروی کاری که الان مشغول به کار است حمایت کنیم و در بخش دوم تلاش ما این است که ظرفیت ها و فرصت های اشتغال در استان را گسترش دهیم با جذب سرمایه گذار و حمایت از سرمایه گذاران و در کنار آن افزایش بهره وری کارگران و واحد های تولیدی ان شاالله بتوانیم در گسترش فرصت های شغلی و جذب نیروهای جدید تلاش کنیم که ان شاالله این کار انجام خواهد شد.

وی با اشاره به تفاهم نامه ی جدیدی که بین وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات و وزارت کار و رفاه اجتماعی با استاندار انجام شد گفت: در سال 96 و 97 قرار است 4200 شغل جدید در استان در بخش آی تی ایجاد شود.

وی همچنین گفت: در بحث گردشگری، بوم گردی ، گیاهان دارویی و طیور هم برنامه هایی داریم در طرح تکاپو که باعث ایجاد مشاغل جدید به اندازه 12500 نفر در استان خواهد شد که نویدی است برای افرادی که جویای کار هستند.

آقای یوسفی به نمایندگی قشر کارگر در بیانیه تندی را مبنی بر این که چرا سن بازنشستگی کارگران 30 سال است؟ چرا یارانه کارگران باید قطع شود؟ و .... را قرائت کرد.

hafete karegar16846 7

حجت الاسلام سید ابوالفضل حسینی امام جمعه بندرگز با تبریک ایام و تقدیر و تشکر از جامعه کارگری گفت : قشرزحمتکش کارگر همواره باکمترین دغدغه و بیشترین زحمت و تلاش در راستای چرخش توسعه اقتصادی وخودکفایی کشور و تحقق فرامین رهبری گام برمی دارند

وی با توجه به نقش مهم قشر زحمتکش کارگر همواره درمراسمات ملی بویژه در انتخابات اظهار داشت :انشاالله در روز 29 اردیبهشت هم ، با حضور در پای صندوقهای رای این عزت و اقتدار نظام اسلامی که بخش اعظمی توسط شما کارگران محقق شد ، فزونتر خواهد بود .

در ادامه فرماندار بندرگز گفت :جامعه کارگری همواره در برپائی و پیروزی انقلاب اسلامی نقش بسیار اساسی و موثری داشتند.

وی افزود : قشرفعال و زحمتکش کارگر دربرنامه های تداوم انقلاب اسلامیبویژه در صحنه های نبرد حق علیه باطل با ویژگیهای برجسته خود همواره نقش آفرین بوده اند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان اظهار داشت : حضور پرشور و آگاهانه در انتخابات برای دوستان و دشمنان انقلاب ، پیام بزرگی است که دوستان انقلاب را دلگرم و استوار در حمایت از انقلاب و دشمنان نظام را دلسرد و ذلیل خواهد کرد.

گفتنی است: اجرای موسیقی محلی ، تئاتر و تجلیل از کارگران نمونه شهرستان بندرگز از دیگر برنامه های این مراسم بود.

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 8

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 10


hafete karegar16846 11

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 1

hafete karegar16846 15

انتهای پیام/

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار