مدیرعامل شرکت خدمات فنی و مهندسی و خط و ابنیه تراورس کشور گفت که دولت یازدهم با وجود تنگناهای مالی با ارائه راهکارهای مختلف از جمله انتشار اوراق مشارکت و با حمایت مدیران ارشد راه آهن به نهایی شدن اجرای پروژه دو خطه کردن مسیر بندرگز به سبزدشت (بندرترکمن) تاکید دارد.

 به گزارش کناره، پیمانکار و مجری پروژه های منطقه راه آهن شمال شرق 2 (گلستان) اضافه کرد: پروژه های بزرگی در استان گلستان در حال اجرا می باشد که از جمله دو بلاک 35 تا 40 کیلومتری بوده و اعتباراتی که در دولت یازدهم به راه آهن کشور اختصاص یافته نشان دهنده نگاه ویژه دولت به این بخش است.
 معینی با اشاره به راه اندازی پروژه خط دوم راه آهن در این منطقه و ابلاغ اجرای پایانه مرزی اینچه برون که مقرر شده تا اواخر خرداد و همزمان با حضور معاون اول ریاست جمهوری اجرائی بهره برداری شود، افزود: تحقق این پروژه ها ناشی از پیگیری مداوم مسئولین گلستان است که در میان استانهای کشور بی سابقه بوده است.
وی با اذعان به مشکلات بودجه ای دولت و همچنین پیمانکاران گفت: ادوات لازم جهت اجرای 2 بلاک 18 تا 200 کیلومتری از جمله بخشی از ریل و تراورس آن از روسیه خریداری شده و آماده تخلیه در بندر امیر آباد (مازندران) است و جهت تسریع در روند اجرای پروژه ها ماشین الات بیشتری اعزام خواهد شد.
 به گفته وی؛ تیم های ریل سازی و روسازی نیز مستقر خواهند شد تا به موقع تعهدات مورد نظر اداره کل خط و اداره کل راه آهن شمال شرق 2 به عنوان کارفرمای این شرکت به انجام برسد.
وی با بیان اینکه اراده مسئولین راه آهن جمهوری اسلامی این است که  پروژه های مهمی درسطح گلستان اجرایی شود، اظهار داشت: اجرای پروژ های پایانه مرزی و بندر خشک اینچه برون موجب اشتغالزائی و رونق و آبادانی منطقه خواهد شد، به دلیل اینکه رویکرد شرکت استفاده از توان لجستیکی و نیروهای انسانی بومی مناطقی است که پروژه های عمرانی در آن منطقه اجرا می گردد.
فرماندار بندرگز نیز گفت: برخی از روستاهای مسیر راه آهن در این شهرستان نظیر محمد آباد و باغو کناره همواره در معرض  خطر سیل قرار دارند و یکی از مشکلات آنها پل هایی است که در این مسیر وجود دارد که نیازمند بررسی بیشتر و یافتن راهکارهایی است.
 علی اصغر میرزایی اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات کشاورزان شهرستان بویژه در بخش نوکنده به دلیل خطرات عبور وسایط نقلیه، ادوات و ماشن آلات کشاورزی از روی ریل راه آهن بوده که نگرانی های بسیاری را برای رفت آمد آنها بویژه در فصل برداشت محصول ایجاد می کند.
 به گفته وی؛ مراجعات زیادی نیز از سوی کشاورزان صورت گرفته و در این ارتباط مکاتباتی با معاونت سیاسی و امنیتی استانداری گلستان نیز صورت گرفته است که با تعبیه محل های زیر گذر یا روگذر اصلاح مسیر انجام شود ولی با وجود پیگیری ها به دلیل محدودیت منابع مالی تاکنون این موانع رفع نشده است.
شهرستان بندرگز در غرب استان گلستان و در فاصله 42کیلومتری گرگان واقع است.
پیش از این محمدرضا قربانی مدیر کل راه آهن شمال شرق ۲ گفته بود که احداث خط دوم بندرگز به سبز دشت (قره تپه) بطول  ۳۵ کیلومتر با اعتبار یکهزار و 70 میلیارد ریال یکی از بزرگترین پروژه های در حال انجام منطقه است.

/انتهای پیام

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار