بخشدار نوکنده گفت : گسترش گردشگری دینی و استفاده حداکثری از ظرفیت بقاع متبرکه ، یکی از محورهای مهم پیشبرد روند توسعه در نوکنده است.

 به گزارش کناره، "سعید هراتی" در گفت و گوی خبری افزود: امروزه استفاده از ظرفیت فرهنگی و معنوی بقاع متبرکه علاوه بر اثر گذاری های روحی و رفتاری موجب ایجاد فرصت های شغلی پایدار و بهبود چرخه درآمدزایی در مناطق مختلف می شود.

وی اضافه کرد : گردشگری دینی باید به عنوان یک تجربه لذت بخش زیارتی و تفریحی در فهرست سفرهای خانواده های ایرانی در مناسبت ها و ایام خاص سال قرار گیرد.
این مسوول با بیان اینکه در حال حاضر نیز آمار استقبال از اماکن و بقاع متبرکه در ایام خاص سال مانند عید نوروز در کشور بالا است تاکید کرد : می توان با کیفی سازی و گسترش امکانات و شرایط رفاهی و خدماتی بهره وری بیشتر فرهنگی در این بخش ایجاد کرد.
هراتی ادامه داد : گردشگری دینی علاوه بر تقویت روحیه معنوی ، آرامش و امنیت روانی خانواده ها موجب گسترش فضای شور و نشاط عمومی و آشنایی مردم با برخی از ابنیه های تاریخی می شود.
وی وجود امامزاده حبیب الله (ع) و گلزار شهدای گمنام را از ظرفیت های فرهنگی و گردشگری دینی در نوکنده دانست و اضافه کرد : می توان این مکان های متبرکه را محور فعالیت های متنوع فرهنگی و اثر گذار در ایام استقبال از میهمانان و مسافران و دیگر روزهای سال قرار داد.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار