جشنواره فرهنگ و اقتصاد با حضور فرماندار و بخشدار مرکزی و جمعی از مدیران دستگاههای اجرائی و همچنین علی نصیبی ، مدیرکل دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری در روستای کارکنده از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرگز برگزار شد.

 به گزارش کناره، علی اصغر میرزائی فرماندار بندرگز در حاشیه این مراسم اظهار داشت : ستاد خدمات سفر شهرستان بندرگز برنامه های ایام نوروز را در قالب دو محور تبیین کرده ، محور اول تامین امکانات و برنامه هایی که مورد نیاز مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان که باید محیا شود و محور دوم برگزاری جشنواره های مختلف برای ایجاد شادی و نشاط در سطح شهرستان بویژه روستا ها متمرکز می باشد .

میرزائی با اشاره به نامگذاری سال 96 توسط مقام معظم رهبری افزود : در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال قرار داریم که بهترین بستر ایجاد تولید و اشتغال در روستاها وجود دارد ، بنابراین بسیاری از برنامه ها در راستای اجرای اقتصاد مقاومتی در مسیر روستا پیگیری خواهد شد. زیرا بستر و منبع اصلی توسعه شهرستان در روستاهاست.
فرماندار بندرگز گفت : جشنواره ای که در روستای کارکنده در حال اجرا می باشد ، فرهنگ و اقتصاد روستاست ، بهره گیری از فرهنگ و هنر روستا درجهت احیای آداب و سنن گذشته که جزء اهداف و برنامه های ماست و با توجه به اینکه که نوروز قدمت چندین ساله دارد ، بهترین فرصت برای احیای سنتها در ایام نوروز فراهم می باشد ، بویژه برنامه های شادی که مردم خوب روستا در ایام قدیم داشتند . میرزائی اظهار داشت : در این جشنواره ها کلیه برنامه ها توسط خود روستائیان اجرا می گردد ، آداب و رسومی که در روستا مرسوم بوده و در این جشنواره ها به اجرا در خواهد آمد ، موسیقیهای محلی و تولیدات روستائی که در سطح روستاهای شهرستان وجود داشته است.
وی افزود : در قالب برنامه های اقتصاد مقاومتی مقرر شده برنامه ها و اقداماتی که در روستا مد نظره در جهت تولید و اشتغال روستائی تقویت ، حمایت و هدایت گردد ، البته در سال گذشته سال اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل بوده ، ریل گذاری و بستر سازی خوبی در سطح کشور و شهرستان صورت گرفته ، و در سال جدید نیز در جهت عملی کردن منویات مقام معظم رهبری این موارد بیش از پیش توسط مجموعه اجرائی دولت در سطح روستاها پیگیری خواهد شد .
گفتنی است این جشنواره با برنامه هائی همچون پیاده روی خانوادگی ، اجرای زنده موسیقی محلی ، تهیه غذاهای سنتی و محلی و اجرای ورزشهای بومی و محلی همراه بود.

jashn farhang karkandeh 1681681 8

jashn farhang karkandeh 1681681 7

jashn farhang karkandeh 1681681 6

jashn farhang karkandeh 1681681 5

 

jashn farhang karkandeh 1681681 4

jashn farhang karkandeh 1681681 3

jashn farhang karkandeh 1681681 2

انتهای پیام/

 

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار