مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز گفت: در سال زراعی امسال ۳ هزار و ۱۵۰هکتار گندم در اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز کشت شده است.

به گزارش کناره، علی عبداللهی  در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم و کلزا در اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری سطح زیر کشت گندم شهرستان بندرگز به 3 هزار و 150 هکتار رسیده، افزود: این میزان در مقایسه با سال گذشته حدود 50 هکتار افزایش یافته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز از اختصاص 700 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بندرگز به کشت کلزا در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: در سال گذشته تنها 300 هکتار کلزا در مزارع شهرستان کشت شده است.

وی به تولید 13 هزار و 900 تن گندم و 450 تن کلزا در سال گذشته از سوی کشاورزان شهرستان بندرگز اشاره و تصریح کرد: سال گذشته حدود 1 میلیون و 510 هزار تن گندم و 13 هزار تن کلزا در استان تولید شده است.

عبداللهی اظهار کرد: سال گذشته حدود 380 هزار هکتار گندم و 10 هزار هکتار کلزا در مزارع استان گلستان کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بندرگز با اشاره به فراهم کردن انواع کودهای شیمیایی در سطح کارگزاری‎های این منطقه فراهم شده است، اظهار کرد: زراعت محصول کلزا، پایداری تولید برای گندم را فراهم می‎کند و همچنین سبب افزایش حاصلخیزی خاک می‎شود.

وی با بیان اینکه امسال زراعت کلزا به صورت رایگان بیمه می‎شود از کشاورزان خواست تا از این فرصت نهایت استفاده را انجام دهند و نسبت به انعقاد قرارداد اقدام کنند و کشت این محصول را در مزارع خودشان داشته باشند.

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار