رئیس اداره ورزش و جوانان بندرگز از برگزاری اردوی آمادگی تیم کشتی الیش بانوان استان گلستان  در بندرگز خبر داد.


به گزارش کناره ، محسن مردانی رئیس اداره ورزش و جوانان بندرگز با عنوان این خبر اظهار داشت: این اردو جهت آمادگی تیم الیش بانوان بمنظور شرکت در مسابقات کشوری که 8 بهمن در اراک برگزار میگردد انجام شد.

مردانی افزود: اردوی آمادگی تیم کشتی الیش بانوان استان گلستان با حضور 20 نفر از برترین های استان  دیروز جمعه در سالن کشتی آزادگان بندرگز برگزار شد .

گفتنی ایست دخترتان بندرگز همواره در رقابت های کشتی آلیش استان گلستان  مقام های برتر را ازان خود کرده اند و در این رشته حرفی برای گفتن دارند.

کشتی آلیش چیست؟

آلیش در زبان فارسی به معنی مبایحه و در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن می‌باشد که به عنوان یک نام بر روی یک نوع کشتی محلی نهاده شده که به آن کشتی با شال هم می‌گویند. این ورزش از سالهای بسیار دور بصورت یک کشتی سنتی در کشورهایی از جمله قرقیزستان، ازبکستان، ایران، لیتوانی، قزاقستان، ... و در کل، آسیای میانه دارای ریشه بوده و در سرزمین پهناور ایران در مناطقی از جمله استان خراسان، گلستان، مازندران، ... دارای آثار دیرینه می‌باشد. فعالیتهای بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز گردیده و قوانین مسابقات آن توسط آقایان بای آمان آرکین از قرقیزستان، عبدالکریم سودی از ایران، ناصر عزیزوف از ازبکستان، ویلتا کنتا تاس از لیتوانی تنظیم گردیده و در سال ۱۹۹۵ اولین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین متحد الشکل در کشور قرقیزستان در دوبخش آقایان و بانوان برگزار شد. هم اکنون ۳۹ کشور جهان دارای فدراسیون و انجمن رسمی و ۵۸ کشور جهان بصورت غیر رسمی در این زمینه فعالیت دارند.

alish7643

نوشتن دیدگاه


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

تازه ترین اخبار